ניהול איכות ואבטחת איכות

סיכום שיעור 13

ויקטור צ׳ודנובסקי

ויקטור צ׳ודנובסקי

אני מהנדס מכונות עם ניסיון הנדסי וניהולי רחב ו-Hands-On בתחומי הנדסת מכונות והתפעול, ניסיון בפרויקטים ברמה מערכתית וארגונית בכירה, הקמה וניהול יחידה תפעולית, הקמת פעילויות ופרויקטים. שילוב עם ידע טכנולוגי נרחב ומגוון ניסיון בהנדסת מכונות, ידע בשיטות  ייצור שונות.

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות ואבטחת איכות

מספר השיעור: 13

סיכום השיעור

סיכום שיעור מס’ 13

דר’ אלכס וינשטיין

ניהול מערכת איכות.

  • עלויות איכות
  • מהות עלויות האיכות
  • הגדרת עלויות האיכות
  • סוגי עלויות האיכות
  • עלויות מניעה
  • עלויות הערכה
  • עלויות כשל
  • עלויות שלא ניתנות למדידה
  • מערכת מדידת עלויות האיכות
  • עלויות האיכות ככלי לקבלת החלטות

תקני איזו – ISO

  • תקני ISO 9000 הם סדרת תקני איכות בינלאומיים
  • המוגדרים על ידי ארגון התקינה הבינלאומי
  • הסדרה מחולקת למספר תקנים נפרדים המתייחסים זה לזה
  • והיא מתאימה לכל סוגי הטכנולוגיות ולכל סוגי הספקים (יצרנים ונותני שירותים)
  • תוך הצגת דרישות המינימום
  • שבעת עקרונות הניהול במהדורת  לתקני איזו 9000 :
  • התמקדות בלקוח – על הארגון להבין את צורכי הלקוח, מכיוון שהלקוח הוא מקור ההכנסה שלו, חובה על הארגון לבצע התאמה (קסטומיזציה) לדרישות וצורכי הלקוח.
  • מנהיגות – המנהיגים בארגון הם שקובעים את הסדר והאחידות. עליהם ליצור אווירה טובה בארגון, להקים ישיבות מטה, ולהעלות את כל הבעיות בארגון. כמו כן, עליהם לדאוג שהעבודה מתבצעת על פי הנהלים.
  • מעורבות ומחויבות עובדים – חובה על ההנהלה לערב את העובדים בכל מה שקורה בארגון, הבעיה הנפוצה ביותר אצל כל עובד היא חוסר ודאות, לכן צריך לעדכן את צוותי העובדים בחברה בכל הליך שקורה. בנוסף, זה עשוי לגרום לעובד להרגיש שהוא חיוני.
  • גישה תהליכית – תוצאות טובות יותר מושגות כאשר פעילויות ומשאבים שקשורים אחד בשני פועלים יחד – כתהליך מסודר.
  • שיפור – שיפור מתמיד של כלל ביצועי הארגון אמור להיות מטרה קבועה של הארגון.
  • קבלת החלטות המבוססות על ראיות – החלטות אפקטיביות מבוססות על ניתוח נתונים ומידע.
  • ניהול יחסי גומלין – הארגון והספקים שלו תלויים זה בזה וביסוס היחסים ביניהם על תועלת הדדית, מגביר את יכולתם ליצירת ערך

ISO 9001

  • זהו התקן הרחב ביותר, הוא מקיף את כל מחזור חיי המוצר. זהו התקן הראשון מתוך שלושה תקנים הדנים במערכת איכות,
  • שבה משתמשים לצורך הבטחת האיכות החיצונית.
  • “הבטחת איכות חיצונית” היא המונח המקובל לפעילויות שמטרתן לתת ללקוח ביטחון,
  • שמערכת האיכות של הספק תוודא מראש שהמוצר או השירות יתאימו לדרישות האיכות המוצהרת.

 

ויקטור צ’ודנובסקי                                                                          06.04.2021

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X