ניהול איכות ואבטחת איכות

סיכום שיעור 13

OlgaG

OlgaG

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות ואבטחת איכות

מספר השיעור: 13

סיכום השיעור

שבעת עקרונות הניהול במהדורת  לתקני איזו 9000 :

התמקדות בלקוח על הארגון להבין את צורכי הלקוח, מכיוון שהלקוח הוא מקור ההכנסה שלו, חובה על הארגון לבצע התאמה (קסטומיזציה) לדרישות וצורכי הלקוח.

מנהיגות המנהיגים בארגון הם שקובעים את הסדר והאחידות. עליהם ליצור אווירה טובה בארגון, להקים ישיבות מטה, ולהעלות את כל הבעיות בארגון. כמו כן, עליהם לדאוג שהעבודה מתבצעת על פי הנהלים.

מעורבות ומחויבות עובדים חובה על ההנהלה לערב את העובדים בכל מה שקורה בארגון, הבעיה הנפוצה ביותר אצל כל עובד היא חוסר ודאות, לכן צריך לעדכן את צוותי העובדים בחברה בכל הליך שקורה. בנוסף, זה עשוי לגרום לעובד להרגיש שהוא חיוני

גישה תהליכית תוצאות טובות יותר מושגות כאשר פעילויות ומשאבים שקשורים אחד בשני פועלים יחד כתהליך מסודר.

שיפורשיפור מתמיד של כלל ביצועי הארגון אמור להיות מטרה קבועה של הארגון.

קבלת החלטות המבוססות על ראיות החלטות אפקטיביות מבוססות על ניתוח נתונים ומידע.

ניהול יחסי גומלין הארגון והספקים שלו תלויים זה בזה וביסוס היחסים ביניהם על תועלת הדדית, מגביר את יכולתם ליצירת ערך

עקרונות TQC:

זהו תהליך רבתחומי בארגון במעורבות כל הגורמים .

האיכות מוגדרת ומוכתבת עי הלקוח .

עלויות האיכות והייצור בשיתוף פעולה ; ככל שנשקיע באיכות נצמצם עלויות .

נדרשת התלהבות אישית וקבוצתית .

האיכות היא דרך לנהל ולשדר הדגשה מתמדת וקשיחה על איכות באמצעות מנהיגות הדרג הניהולי.

איכות וחדשנות יכולים לפעול במקביל בפיתוח מוצרים .

כתפיסת עולם , על כל ההנהלה להיות מעורבת באיכות ולא רק המומחים לכך ( סגל אבטחת האיכות ) .

מחייבת שיפור מתמיד וניצול טכנולוגיות קיימות וחדישות .

היא הדרך היעילה ביותר בהיבט עלות / תועלת והמחייבת ההשקעות הנמוכות ביותר להשגת יעילות ממומשת גם אצל לקוחות וגם אצל ספקים

 

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X