סיכום שיעור 12/20 – 19/3/21
ניהול מערכת איכות
שלושת המימדים בתכנון האיכות
מימד הזמן: תכנון אסטרטגי, תכנון טקטי, תכנון אופרטיבי ותפעולי
מימד הארגון: תכנון ממת ההנהלה הבכירה, תכנון בדרגי הביניים ותכנון ממת הניהול האופרטיבי
מימד טכנולוגי: נהלים, טכניקות וכלים מסייעים בתכנון האיכות , יעדי איכות
מושגי תחרות
מונופול – מתחרה אחד בשוק-מחירים יקרים-חברת חשמל, רכבת ישראל, מקורות, עיריות, משרדי ממשלה, דואר ישראל – הפרטה, רגולציה.
דואופול – שתי חברות במשק ששולטות בתחמן, מחירים יקרים, תאום מחירם שקט – הוט ויס.
אולגיפול – 3 עד 5 חברות ששולטות במשק, מחירים יקרים, שירות פחות טוב – בנקים חברות אשראי, ביטוח, חברות חלב…
סיכום שיעור 14/20 –6/4/21
עלויות האיכות – הנחה בסיסית שניהול האיכות בארגון: מתקיימת אופטימזציה, יעילות, נוחות, חסכנות, אפקטיביות
אופטימזיציה – נקודה על הרצף, יוצרת ערך הכי גבוה שאפשרי בניצול משולב ממוקסם של כל המשאבים.
MORE FOR LESS
נקודת התצפית של הכסף – מחיר גבוה שמשלימים על “אי-איכות” עלויות של איכות שלא עומדת בסטנדרטים.
TEST CAדE מקרה בוחן – בהקשר של מחיר “אי-האיכות” יש דברים שהם מעבר, חוויה, התמחות, התמקצעות, עבודת הצוות,
ניסיון – אי ניסיון בשלבי התחלת עבודה, מגמת הלימוד גבוהה לאנשים צעירים, צריך לדעת להכיל, הרבה פעמים אין סבלנות.
לקוח לא מרוצה – מפעל “זבל” להשקיע בתיקונים ובשירות
מוקד בקרה הערכה ומניעה לחילופין פשוט לא הצלחנו
שרשרת ערך ספק לקוח – Supplier -> Input ->Process ->Output->Consumers
ניצחון פירוס – מסיימים את המערכה ללא חיילים בניצחון בהיבט עסקי, לסיים פרויקט ללא כסף עלול להוביל לסופו, בלי המשך פיתוח ותחזוקה של אנשים.
עבודת יתר – נזקים לעובדים לטווח ארוך
כשל פנים – לפני אספקת המוצר
עלויות מניעה – חקר שוק, ניתוח סיכונים, תוכניות איכות, מבדקים פנימיים,