ניהול איכות ואבטחת איכות

סיכום שיעור 1

yitzhak012

yitzhak012

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות ואבטחת איכות

מספר השיעור: 1

סיכום השיעור

סיכום שיעור ראשון:

איכות היא המידה שבה המוצר הסופי ממלא אחר הדרישות של הרוכש, היצרן או המרכיב, המפיץ והצרכן הסופי של אותו מוצר

 

4 סיבות להקפדה על איכות:

  1. שמירת אמינות ומוניטין – כך הלקוחות ימשיכו לחזור ויפיצו את העסק לחברים/משפחה.
  2. הישרדות וכושר תחרות – רמת האיכות תגדיל את הפער מול המתחרים שאיכות ומיתוג החברה.
  3. גידול וצמיחה – אבטחת איכות יכולה לפתח גישות חדשות בתחום ייצור וחדשנות.
  4. שיפור סביבת עבודה לא מאורגנת – אבטחת איכות משפיעה באופן ישיר על ארגון מקום העבודה משום שמקום מאורגן משפר את איכות המוצר כמו ניקיון, סדר וכו’.

תרגיל באיכות:

  1. ייעול זמני עבודה – בוחן האם ייעול הזמן יוצר לחץ אצל העובד ולכן יכול לפגום באיכות. לכן נדרש ללוות את התהליך באופן ראוי ולבצע ניסויים/דגימות.
  2. שיפור השירות – הייתי מוותר במידה ואני מונופול או היחס בין השיפור לעלות הוא גבוה מדי.

 

בכל מקרה יש לבדוק את הפגיעה באבטחת איכות באופן יחסי. האם הפגיעה  היא גדולה או קטנה?

 

אופייני איכות:

טכנולוגים, ביצועיים, פסיכולוגיים, שירות, דינים ותקנות.

איכות המוצר משפיעה על בטיחות השימוש ואמון בין הצרכן ליצרן.

 

מטרות בדיקות איכות:

האם אנו בונים את המוצר הנכון?

האם אנו בונים נכון את המוצר? (ע”פ מפרטים)

צמצום עלויות אי האיכות

מזעור נזקים

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X