ניהול איכות ואבטחת איכות

סיכום שיעור 1

Dov

Dov

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות ואבטחת איכות

מספר השיעור: 1

סיכום השיעור

הבטחת איכות הינה ביצוע מכלול פעילויות תהליכי בקרה הכוללות שיטות ואמצעים ייחודיים המלווים את תהליך הייצור בטרם הוצאתו לשוק ושיווקו לצרכן על מנת שניתן יהיה להבטיח שהמוצר יתאים לדרישות וצרכי הלקוח.

הבטחת האיכות איננה מסתכמת רק במוצר או בשירות אלא היא כל מה שאנו עושים בכל רבדי הארגון, החל בחקר חיזוי רצונו של הלקוח, קביעת דרישות המפרט וכלה במניעת חריגות מגבולות הבקרה ומזעור נזקים על מנת למנוע ייצור מוצרים פגומים.

ארבע סיבות להקפדה על איכות:
1. שמירה על אמינות ומוניטין – לקוח שמקבל את המוצר העונה לדרישותיו הוא לקוח מרוצה שיחזור לקבל שירות נוסף מהעסק.
2. גידול וצמיחה – לקוח מרוצה ימליץ לסביבתו הקרובה על העסק.
3. ייעול זמן – כאשר העסק פחות עסוק בתלונות של הלקוחות אז יש לעסק יותר זמן לעסוק בשירות, טיפול וייעול זמני השירות ללקוחות.
4. הישרדות וכושר תחרות – יותר לקוחות משמע יותר כסף.

כמנהל הבטחת איכות ישנה חשיבות רבה לייעול זמני עבודה ושיפור השירות ולכן לא היינו רוצים לחסוך בתחומים אלו. זוהי החשיבה הכי רציונאלית. אנו נרצה למכור מוצר תקין, לגרום ללקוח להיות מרוצה ולחזור בעתיד ואף להמליץ עלינו לחבריו. ללקוח יש כוח חזק. הלקוח תמיד צודק. זוהי השקעה שניתן למנף ותחזיר את עצמה בעתיד.

לתכנון איכות במוצר יש 3 רבדים: מימד הזמן, מימד הארגון ומימד טכנולוגי. כל מימד אחראי על תחום אחר החשוב לצורך תכנון מוצר איכותי.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X