ניהול איכות ואבטחת איכות

סיכום שיעור 1

Slarot

Slarot

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות ואבטחת איכות

מספר השיעור: 1

סיכום השיעור

נושא המפגש הראשון – ניהול איכות והבטחת איכות

 

להלן הסיכום:

בקרת איכות הינה תהליך אשר משלב בדיקות ובחינות, שמטרתם לאתר תקלות במוצר, לאמת שרק מוצרים תקינים ימשיכו את מסלול העבודה וישוחררו למכירה.

הבקרה מתייחסת לבקרת מוצר עצמו.

אבטחת איכות היא כל הפעילויות מתוכננת ושיטתית מיושם בתוך מערכת איכות ניתן להדגים על מנת לספק ביטחון כי המוצר או השירות ימלא את דרישות האיכות.

 

האבטחה מתייחסת לכל התהליך מתחילת חשיבה על המוצר עד להגנתו מוצר ללקוח ואף טיפול במשוב על המוצר.

 

איכות הינה התאמה המוצר למפרט.

 

ארבע סיבות להקפדה באבטחת האיכות:

– שמירת אמינות המוצר (מוניטין)

– הישרדות וכושר תחרות בשוק

– צמצום מספר תלונות מהלקוח

– גידול לצמיחה

כל סיבות האלה חיוניות והכרחיות לביצוע אבטחת איכות של תהליך מוצר או שירות.

 

כמנהל הבטחת איכות לא הייתי מוותר על הדברים הבאים:

– זמן עבודה על המוצר

– שירות תמיכה במוצר

 

כיוון שבהשקעה התחלתית עבור 2 תנאי איכות אלה היתי מעלה את רמת האיכות של המוצר או שירות, שבעתיד הקרוב ייתן לעסק את התשואה כספית ומינוף. לא שווה לחסוך באיכות.

ולידציה- מתן תוקף.

 

 

 

מטרת בדיקות איכות: צמצום עלויות ונזקים, בדיקת נכונות בניית המוצר לתהליך יצורו.

 

מימדים בתכנון האיכות:

מימד טכנולוגיה

מימד הזמן

מימד הארגון

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X