ניהול איכות ואבטחת איכות

סיכום שיעור 3

לירז גנון

לירז גנון

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות ואבטחת איכות

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

נושא: מדדי איכות – אלי גנץ

המדד צריך להיות כזה כשהוא מודד משהו שיש לו ביקוש (דוגמא בשלילה – דרגה לפי ותק)

עובד טוב – הלקוחות והממונים שלו יגידו שהוא עובד טוב.

עובדים צעירים – אני אתחיל אעבוד טוב אוכיח את עצמי ואז אתקדם, – גישה לא מתאימה ל

מי שמתחיל נמוך נשאר נמוך.

ציפיות הלקוח – שביעות רצון הלקוח

התכונות עצמם הם לא הכי חשובות, לדוגמא פרייארי מאוד מאוד איכותי אבל אין כסף לרכוש אותו, ולכן בשבילי הוא לא קיים.

איכות – הלקוח שם את הכסף אצלנו, כלומר זה איכותי בשבילו. מוצר טוב או לא טוב – הופך להיות רלוונטי.

איכות ההתאמה QUALITY OF CONFORMANCE

התאמת המוצר למפרט התכונות שנקבע לו בשלב התיכון והפיתוח.

מידת ההתאמה תלויה בתהליכי הייצור, בשיטות העבודה, ברמת הידע הטכנולוגי וברמת הבטחת באיכות המופעלת בתהליכי הייצור.

רכישה בפעם השנייה מעידה על כך שהלקוח שבע רצון.

מדיניות איכות:

להתפשר – ברירת מחדל, הנחת מוצא שאין פשרות על אף חלק.

כחדש – גריפה, עדיף להיכנס במחיר גבוה, למתג הכי גבוה האפשרי. כדי לגרוף את השמנת כמה שיותר מהר כי המתחרים יגיבו לפעולות.

מתחיל נמוך – נשאר נמוך.

התקינה – יוצר אחידות המבטיחה התאמה, מקטין עלויות, מנחה דרך עבודה, הסיכוי שמספר הפגומים יקטן גדול ולכן הרווחים יגדלו.

איזה סוג מדד שיהיה רוצים לאבחן את מצבנו לעומת, עבר, תוכניות, עתיד שיהיה

נבדוק את עצמנו.

מדדי שירות וייצור

עמידה בזמני אספקה (ON TIME DELIVERY) – ברגע שחתמנו על לוח הזמנים את הלקוח זה לא מעניין,

MANUFACTURING CYCLE TIME

זמני SETUP

מדד הפחת – עד כמה אנחנו עומדים בתוכניות. (סחורה שניזוקה במשלוח, שילמנו הפסדנו כסף ואין לנו מה למכור. הולכים לספקים האחרים. ולכן פחת גדול יכול להעיף אותנו השוק.

מדד מלאי – צריך שיהיה מספיק ח”ג כדי שיספיק למחזור

מדד ייצור ואחזקה

מדד רווחיות – שיעור הרווח הינו המדד שאי אפשר להתלם ממנו, בעלי העניין הם משקיעים, מלווים, בורסה, בנקים.  ולכן להם יהיו מדדי משנה.

מדדי ביצועי עובדים

הנאת עובדים נול הנעת עובדים – הנאה גורמי מטובציה חיצוני, הניעה – מוטבציה הוא פנימי מתוכנו

מדדי איכות לשירות – אמינות = כסף

שירות במגזר הציבורי -הלקוח לא שבע רצון, המדינה לא חייבת לתת שירות אך מטרת המשרד לתת ערך, אם לא מקבלים שירות איכותי אולי לא רוצים “לשלם”. אז נדרש ביקורת פנימית.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X