ניהול איכות ואבטחת איכות

סיכום שיעור 2

igorsh

igorsh

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות ואבטחת איכות

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

סיכום הרצאה 2 לקורס ” ניהול איכות ואבטחת איכות123690″

מגיש: איגור שטרנר מס’ ת.ז. 305993818

בשיעור דברנו על נושאים הבאים:

  • מחזור חיי מוצר – ישנה דיאגרמה במצגת:
    • מפתוח מוצר
    • חומרי גלם
    • ייצור
    • אריזה
    • אחסון והפצה
    • שיווק ומכירות
    • שימוש
    • סוף חיי המוצר

הבטחת איכות היא הגדרה כוללת בתוכה את מגוון התהליכים ושלבים המבטיחים את איכותו של המוצר בטרם הוצאתו לשוק ושיווק לצרכן.

איכות היא לא רק מוצר או שרות, היא כל מה שאנו עושים בכל רבדי הארגון.

  • מספר מינימום של פריטים שנדרש לדגום כדי להבטיח שהמנה תקינה הוא n+1)√(
  • מושג SPC – בקרה סטטיסטית של תהליכים זהו תהליך בקרה שמאפשר לזהות כשלים ברמת האיכות תוך כדי תהליך ייצור. גבולות הבקרה נקבעים עפ”י הדרישות ונוסחאות סטטיסטיות. יישום שיטות סטטיסטיות, איסוף וניתוח נתונים וחקירות כושר ביצוע התהליך.

 

  • התבקשנו לרשום 4 תכונות של איכות מהרשימה ולהסביר בשני מילים:
  • שמירת אמינות ומוניטין- כדי לסגסג ולהצליח ארגון צריך לייצר מוצר עם אמינות גבוהה ורק ככה הוא יכול לרכוש מוניטין בעיני לקוחות.
  • צמצום מספר תלונות – אחד ממדי האיכות בארגון. ככל שמספר תלונות קטן יותר איכות של אותו ארגון יותר טוב.
  • סיפוק וגאוות יחידה – ככל שעובדים מרוצים מהתנאי עבודה בחברה הם מרגישים מסופקים ויש להם גאווה ממקום עבודתם וזה משפיע על תפקודם ובאופן יישיר זה מתבטא בעבודה איכותית ובמוצר\שירות שהוא מספק (גם אם מדובר באחד הנדבכים בשרשרת ייצור של המוצר או שרות).
  • ייעול זמן – משפיע באופן יישיר על מחיר של המוצר ובכושר תחרות.

 

  • לא ניתן לוותר כדי לחסוך בכסף:
    • ייעול זמני עבודה – מקטין את עלויות ייצור ולכן נותן אפשרות להיות תחרותי יותר. להיות תחרותי זה חשוב מאוד מכיוון שניתן לאבד את הלקוחות. ייעול זמן משפיע באופן יישיר על מחיר של המוצר או שרות ובכושר התחרות.
    • שיפור השירות – פרמטר מאוד חשוב בכושר התחרות. בשיפור השרות ניתן למשוך לקוחות, לרכוש מוניטין בעיני לקוחות ולהגדיל מכירות.

 

לכן אם הייתי מנהל איכות בחברה הייתי לתת דגש על שיפור השירות ייעול זמני עבודה.

אם לוותר על הפרמטרים האלה משיכול לחסוך בכסף בסופו של דבר אפשר להפסיד את הלקוחות וזה שוו לפשיטת רגל של החברה.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X