ניהול איכות ואבטחת איכות

סיכום שיעור 2

קורן ארגוב

קורן ארגוב

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות ואבטחת איכות

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

איכות- סטנדרט ביצוע גבוה על פי תקן/דרישת לקוח.

הבטחת איכות- מכלול הפעילויות שנועד להבטיח כי מוצר או השירות יספקו את דרישות וצרכי הלקוח/משתמש.

בקרת תהליכים סטטיסטית SPC – זהו תהליך בקרה שמאפשר לזהות כשלים ברמת האיכות. מתבצע ע”י יישום שיטות סטטיסטיות לצורך ניתוח הנתונים וחקירת כושר ביצועי תהליך. מבוסס על תהליך איסוף נתונים מבונה. איכות היא לא רק מוצר או שירות, היא כל מה שאנחנו עושים בכל רבדי הארגון.

הסיבות שבגללן צריך להשקיע באיכות:

שמירת אמינות ומוניטין, הישרדות וכושר תחרות, העצמת עובדים, איזון עומסים בלתי מאוזנים, סיפוק וגאוות יחידה, ייעול זמן, שיפור סביבת עבודה לא מאורגנת, הגדרת קריטריונים לקבלת החלטות, צמצום מספר תלונות, גידול וצמיחה.

הבטחת איכות היא הגדרה הכוללת בתוכה את מגוון התהליכים והשלבים המבטיחים את איכותו של מוצר בטרם הוצאתו לשוק ושיווקו לצרכן. תהליך הבטחת האיכות כולל שיטות, כלים ואמצעים ייחודיים המלווים את תהליך הייצור לכל אורך שלביו, כאשר לכל שלב בייצור יש כלים ושיטות לצורך ביצוע תהליך הבטחת האיכות.

מחזור חיי המוצר: פיתוח מוצר -> חומרי גלם-> ייצור-> אריזה-> אחסון והפצה-> שיווק ומכירות-> שימוש-> סוף חיי המוצר. איכות המוצר מתבטאת בכל שלבי ניהול חיי המוצר.

משימת כיתה:

  1. רשום ארבע סיבות להקפדה על איכות והסבר. שמירת אמינות ומוניטין, צמצום מס’ תלונות, שיפור סביבה לא מאורגנת וסיפוק וגאוות יחידה. הסיבה היא כי אם המוצרים של ארגון מסוים יחשבו איכותיים זה יתגמל את הארגון במוניטין טוב שיגרום ללקוחות לחזור ולרכוש שוב ויביא גם לקוחות חדשים. בנוסף , הארגון יצטרך פחות להתעסק בתלונות, החזרות, תיקונים, שדרוגים וכדו’. נהלי האיכות הברורים יגרמו לסביבת עבודה מסודרת וגם יגרמו לעובדים לחוש גאווה על כך שהם עובדים בחברה איכותית והתפוקות שלהם יעלו. לכן ארבע הסיבות האלו לדעתי יגרמו לרווחיות של הארגון ולהקפדה שלו על נהלי איכות.
  2. כמנהל הבטחת איכות האם היית מוותר על ייעול זמני עבודה ושיפור השירות על מנת לחסוך בכסף , הסבר. לא, חד משמעית. כאשר הארגון לא משקיע בשיפור השירות שהוא נותן ללקוחות שלו או שזמני העבודה שלו לא יעילים, כלומר, אין סדר ונהלים ברורים. לדוג’, כל עובד יכול לבוא מתי שהוא רוצה, לא ברורה מתי ההפסקה, השעות לא מתואמות לשעות של קהל היעד אליו הוא פונה. כל זה יגרום לאי שביעות רצון של הלקוחות, לנטישת לקוחות, הפסד ברווחים ולבסוף לפשיטת רגל של החברה.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X