סיכום שיעור 4 – 23/2/21 – לירז גנון
מדדים
האיכות היא: מכלול התכונות והמאפיינים דל מוצר או דירות המבטאים את יכולתם לספק צרכים מפורשים או מתשמעים. בתוך הדבר שנקרא שרשרת ערך ספק-לקוח.
המודל של גארוין GARVIN – חשיבה תהליכית של אפיון מוצר איכותי ע”פ 8-10 ממדיים: ביצועים עיקריים, אפיון נוספים, אמינות , התאמה למפרטים, עמידות, שירותיות לאחר הספקה, אסתטיקה, איכות נתפסת.
אמינות זה גם אמון.
קונספט אמריקאי – אחריות = הפרסומת הכי טובה. שיווק אשכולות.
מדדים מקובלים למדידה של איכות מוצרים:
- איכות פעם ראשונה – אחוז סדרות הייצור שיוצרו ללא תקלות או הנצלה.
- תלונות לקוחות – כיצד הסחורה מתקבלת ע”י יצרנים, FULL LIFE CYCLE גם אחרי שיצא מהמפעל, מטרה להביא מוצרים טובים ותקינים עד ללקוח.
- שחרור סופי – סה”כ הסחורה הטובה שהוצאנו מתוך הכמות הכוללת שיוצרה.
- עלויות אי איכות – עלות האיכות הן עלויות הכרוכות בהשגת האיכות ואלו הנובעות מאי השגתה.