ניהול איכות

סיכום שיעור 3

Chengershon

Chengershon

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

סיכום הרצאה מס’ 3- חן גרשון ת.ז 300106028 – 19.02.2021

מדדי איכות-

איכות- ההרכב הכולל של תכונות המוצר, השירות, השיווק, ההנדסה, הייצור והתחזקה, שדרכם המוצר והשירות בשימוש יענו לציפיות הלקוח.

הכי חשוב הוא עמידה בדרישות וציפיות הלקוח כי כך הלקוח היה שבע רצון והיה מוכן להמשיך לשם, למעשה המוצר איכותי בשבילו.

איכות ההתאמה- התאמת המוצר למפרט התכונות שנקבע לו בשלב התיכון והפיתוח. מידת ההתאמה תלויה בתהליכי הייצור, בשיטות העבודה, ברמת הידע הטכנולוגי וברמת הבטחת האיכות המופעלת בתהליכי הייצור. החשיבות היא במכירה השנייה ולא הראשונה, כלומר הלקוח חזר וקנה את אותו מוצר. כמו כן השוק הוא דינמי ונדרש להתאם את המוצר כל הזמן לדרישות הלקוח המשתנות.

מדיניות איכות – מכלול היעדים והצעדים של הארגון בנושא האיכות, כפי שהדבר מתבטא באופן פורמלי ע”י ההנהלה הבכירה. המדיניות תלויה באופן בה החברה רוצה למתג את עצמה.

ניהול איכות- הגישה הניהולית המגדירה ומיישמת את מדיניות האיכות, הוא כולל את התכנון האסטרטגי, הקצאת המשאבים ופעילויות איכות שיטתיות אחרות כגון: תכנון האיכות, הפעלתה והערכתה. ניהול- השגת תפוקות ע”י כפיפים, ניהול הוא בשביל תוצאות והתוצאות יגדירו האם הניהול טוב או לא. למנהל 2 משימות- קבלת החלטות ופתרון בעיות.

תקנים– יש תקני רשות, המוצר מקבל תו תקן. וישנם גם תקני חובה – תקנים המתייחסים לבריאות ובטיחות, רלוונטי לדוגמא לתחום הבניה ולתחום המזון. מטרת התקנים היא למדוד את האיכות שנגדיר, התקנים יוצרים אחידות, שפה משותפת בין האנשים. כמו כן הם משמים הנחיות לביצוע מלאכות שונות.

מדדים מקובלים: מדדי שירות וייצור- עמידה בזמני אספקה, מחזור חיי ייצור Manufacturing Cycle Time, זמני

מדדי יעילות הייצור- תפוקה, עמידה בתוכניות ייצור

מדדי מלאי- מלאי שווה כסף, משהו שנכנס למאזן של הפרימה ויכול להשפיע על הרווח וההפסד של הפירמה. קיימים מס’ סוגי מלאי- מלאי בתהליך, מלאי גמור, פחת.

מדדי רווחיות ועלויות- אי אפשר להתעלם ממד זה, אם אין רווח הייצור אינו שורד נקודה!

שביעות רצון- מתייחס למס’ תלונות לשנה, לקוחות חוזרים וכו’.

התנהגות עובדים- מתייחס למספר הצעות ייעול לעובד, שיעור תחלופה, שיעור היעדרות, לויאליות וכו’. איך העובדים מדברים על הארגון.

מטרת המדדים:

  1. ליצור שיפור מתמיד בתהליכים העיקריים של הארגון
  2. ליצור מוטיבציה בקרב העובדים
  3. קבלת מידע לטובת קבלת החלטות הנהלה
  4. מדד אינטגרטיבי- מדד שמרכז כמה מדדים ביחד.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X