ניהול איכות

סיכום שיעור 3

iditkopi

iditkopi

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

איכות – ההרכב הכולל של תכונות המוצר, השירות, השיווק, ההנדסה, הייצור והתחזוקה, שדרכם המוצר והשירות שבשימוש יענה לציפיות הלקוח.

איכות ההתאמה – התאמת המוצר למפרט התכונות שנקבעו לו בכל השלבים.

אפקטיביות (לעשות את הדבר הנכון) + יעילות (לעשות דברים נכון)  = איכות

“לעשות את הדבר הנכון, נכון בפעם הראשונה ובכל פעם”.

מדיניות איכות –יעדים וצעדים של ארגון בנושא איכות ע”י הנהלה בכירה. איך אני ממתג את עצמי.

ניהול האיכות – כולל תכנון אסטרטגי והקצאת משאבים.

ניהול – השגת תוצאות ע”י כפיפים.

תקנים:

ישנם סוגי תקנים שונים: רשות, חובה ותו ירוק.

סיבות לתקינה: אחידות, תאימות, הנחיות לביצוע, בטיחות, צמצום עלויות וכד’.

סוגי מדדים:

מדדי איכות – כמותי (הבחנה בין שיפור ונסיגה), שירות וייצור (זמני אספקה, ייצור, SETUP), איכות הייצור, יעילות הייצור, מדדי מלאי, תאימות (אירועי בטיחות שדווחו/ שחזרו על עצמם), ייצור באחזקה (MTBF) ורווחיות ועלויות (עלויות ייצור ליחידה)

מדדי ביצוע/ הצלחה:

3 רמות למדדי ביצוע: אסטרטגיה (תכנון), ניהולית (בקרה), תפעולית.

מטרות: שיפור מתמיד בתהליכים, ליצור מוטיבציה בקרב העובדים, קבלת מידע לקבלת החלטות הנהלה.

מדדי איכות לשירות: אמינות (זמין, עקבי וניתן לסמוך עליו). הענות ואחריות, יכולת, נגישות (פיזית ושירותית), אדיבות, תקשורת, מהימנות, ביטחון, הבנת הצרכן ודרישותיו וכד’.

השירות הציבורי נדרש לניהול איכות בשל שירות בלתי הולם, צמצום תקציבים, תחרות על כוח עבודה והישרדות.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X