ניהול איכות

סיכום שיעור 3

Yaron Adivi

Yaron Adivi

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

קורס ניהול איכות – שיעור מספר 3 – אלי גנץ 19.02.21

אלי גנץ דיבר על איכות בכלל – מהי ההגדרה ?

דיברנו על כך שאיכות פירושה הרכב כולל של תכונות שיש במוצר שלנו בין אם זה מוצר גולמי או תוכנת מחשב,

השירות אותו חברת המוצר מציעה הינו חלק בלתי נפרד מן המוצר.

ייתכן שמוצר יהיה לא כל כך איכותי אך אקבל רושם של איכות כאשר אתקל בשירות מצויין מן החברה בעת פנייה לטיפול או תיקון וכו,

ולפעמים בעת בקשת ריקול – תיקון תקלה רוחבית במוצרים המשווקים על חשבון החברה.

שיווק המוצר גם יכול לתת רושם של איכות אם תהליך הפרסום וההגעה ללקוח או אפילו מיקום החנות במיקום מרכזי בקניון יכול לתת לי הרגשה של איכות גבוהה של המוצר.

הנדסת המוצר גם יכולה לתת משמעות לאיכות בייחוד אם עושים מוצר מושלם שאינו מכיל באגים משמעותיים או שקיימים באגים ולקוחות מתלוננים אז ההנדסה של החברה דואגת לשלוח תיקון גרסה המטפלת בתקלות שהתגלו על ידי הלקוחות ולפעמים אפילו לפני שהלקוחות מתלוננים החברה דואגת לתקן את הפגמים – דבר שמעיד על אכפתיות לשמור על איכויות המוצר ושהלקוחות ימשיכו להיות מרוצים.

מדד לאיכות המוצר יכול לבוא לידי ביטוי במחיר גבוה שלקוחות מוכנים לשלם עבור המוצר וגם בעת קנייה חוזרת הלקוחות מביעים אמון במוצר שהינו איכותי ומוכנים לקנות אותו שוב ושוב.

תחזוקתיות המוצר מעידה אף היא על איכותו של המוצר למשל שקל לטפל ברכב והוא מאוד ניתן לתיקון אז תחזוקתו מעידה על איכות גבוהה.

מאידך מוצר שתחזוקתו הינה סבוכה וקשה תעיד על איכות לא גבוה.

מחיר התחזוקה לא יעיד תמיד על איכות גבוהה או נמוכה של המוצר, למשל טיפול של רכב מרצדס עלותו גבוה מאשר טיפול ברכב סוברו אך עם זאת היכן שהלקוח יקבל שירות טוב יותר במוסך – זה כן יכול להשליך על איכות המוצר או החברה.

עוד דיברנו על איכות ההתאמה – כמה המוצר מתאים למפרט.

מדיניות איכות – דישה ואסטרטגיית האיכות המוצר, מדיניות האיכות וכו.

ניהול האיכות – ניהול ויישום מדיניות האיכות, הקצאת משאבים, שיטתיות וכו.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X