ניהול איכות

סיכום שיעור 9

Yaron Adivi

Yaron Adivi

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות

מספר השיעור: 9

סיכום השיעור

קורס ניהול איכות – סיכום שיעור 9 – 11.03.21

המרצה אלי כהן

סיכום שיעור 9

דיברנו על רקע לגישות ותפיסות, איך הייתה נתפסת האיכות במהלך המאה הקודמת כאשר היום מקובלת גישת ה TQM – Total Quality Manager :

גישה לניהול איכות ומערכת עקרונות מנחים במטרה לספק את הדרישות והצרכים והציפיות של הלקוחות תוך כדי שיפור מתמיד.

איחוד שיטות ניהול בסיסיות, כלים טכניים ממוקד בלקוח ושיפור מתמיד.

עקרונות ה TQM :

להנהיג תרבות איכות בארגון

לקוחות חיצוניים וגם פנימיים

שיפור תהליכים מתמיד

כולם שוטפים לתהליך השיפור

העובדים הם חלק בלתי נפרד מהנעת השיפור

תמריצים לעבודה משותפת

ספקים גם נכללים בתהליך שיפור האיכות

יש לבצע בקרת תהליכים

יישום גישות ניהוליות, טכניות, מדידה להגברת היענות העובד לשיפור האיכות.

עוד דיברנו על פילוסופיית האיכות של דמינג :

התראה על הוצאות גדולות לארגון – התמקדות באיכות שיתרונה בהישרדות וגידול רווחיות.

לא רק המוצר הסופי הוא מדד לאיכות אלא התהליך כולו ועלותו.

איך לבחור ספקים נכון.

איך לשפר את מערך הייצור והשירות

יש לבצע הדרכה – OJT – On Job Training

מנהיגות וטיפוח מנהיגים

יש להסיר חשש מן העובדים להעלאת האיכות העבותה והתוצרים

עידוד עבודת צוות

לשקף מטרות החברה ללא סיסמאות.

עוד דיברנו על עקרון פארטו (80%/20%) ואדרת הדג :

פארטו הראה ש 80 אחוז מהאדמות באיטליה מוחזקות ע”י 20 אחוז מן האזרחים.

כך גם בפרויקט צריך לראות היכן 80 % ממשקל הפרויקט יושב ואכן שם להשקיע את מירב במאמצים,

אדרת הד משמעו מבנה כלשהו שאמור להראות היכן להשקיע כדי לקבל יותר איכות.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X