ניהול איכות

סיכום שיעור 9

gavisar

gavisar

פרטי הסיכום

קורס: ניהול איכות

מספר השיעור: 9

סיכום השיעור

TQM

שיטת ניהול בעלת עקרונות מנחים שמטרתך לספק את כל הדרישות, הצרכים והציפיות של הלקוחות תוך שיפור מתמיד בארגון

לדוגמא

  1. עידוד והמרצה של עבודת צוות בכל הרמות בצוותי עבודה ובצוותים רב תחומיים- מצד אחד התמורה מצד העובד שהוא יכול להתקדם, להשתפר ולהיות יותר מרוצה בעבודה ומצד שני הארגון מקבל שיפור של העובדים ואף ייעול משיתוף המידע (קיצור לוחות זמנים וכסף)
  2. מתן אפשרות לעובדים להפוך לכוח המניע שיפורים, הן כבודדים והן כחלק מצוותים-הצעות ייעול נותנות לעבוד תחושה שהוא שותף בארגון והארגון מקבל שיפור של העובדים ואף ייעול משיתוף המידע (קיצור לוחות זמנים וכסף)
  3. ייזום תהליך השיפור על בסיס מדידה ומדידים איכותיים וכמותיים – יאפשר לארגון למצוא היכן הכשלים והחוזקות שלו , העובד טובים יכולים לקבל שיפוי על בסיס מדידה זו

 

דמינג

גישה ההתנהגותית בתורת הניהול אשר טוענת שמקור עוצמתו של הארגון הוא האדם. ישנם הבדלים גדולים בתפוקתו של העובד המותנים בהנעה הפנימית שלו (מוטיבציה). מדיניות ניהול לקויה מדכאת את הנעת העובד (מה שנקרא אצלנו “ראש קטן”), בעוד שמדיניות ניהול נכונה ומדרבנת עשויה לפתח את הפוטנציאל האישי ולהניע אותו למסע חידושים מתמיד ומתמשך.

 

תרשים אדרת הדג

 

אחת מהמתודות האפשריות לאיתור חסמים היא תרשים עצם הדג, הנקרא גם דיאגרמת סיבה ותוצאה. מתודה זו מציגה בצורה מוחשית את השתלשלות הסיבות – מסיבות עיקריות לסיבות המשנה. מטרת המתודה והכלי היא לזהות את שורש הבעיה ולטפל בה.

במתודה זו מנהלים סיעור מוחות, להעלאת מגוון גורמים לבעיה שמוצבת בראש הדג. תחילה נשאל “למה” הגענו לבעיה הנדונה? לאחר מכן נשאל “למה?” ביחס לכל אחד מהגורמים שנעלה, ובכך נגיע לסיבות משנה שהביאו לגורם זה.

הגורמים הם  מול קטגוריות שונות: אנשים, תהליך, ציוד, ניהול, סביבה, חומרים או כל קטגוריה אחרת שמתאימה לבעיה בה אנו עוסקים.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X