ניהול האיכות

סיכום שיעור 3

Efratbenshabat

Efratbenshabat

פרטי הסיכום

קורס: ניהול האיכות

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

קורס ניהול האיכות 

סיכום שיעור מספר 3

אפרת בן שבת 065958654

 

איכות – “ההרכב הכולל של תכונות המוצר, השירות, השיווק, ההנדסה, הייצור והתחזוקה, שדרכם המוצר והשירות שבשימוש יענה לציפיות הלקוח”

 

איכות ההתאמה – נקבעת ע”י התאמת המוצרים לקריטריונים (מפרט תכונות) שהוגדרו לו בשלב התיכנון ופיתוח.

 

ניהול האיכות –הגישה הניהולית של החברה הכוללת את התכנון האסטרטגי ויישום מדיניות האיכות. 

 

מהו ניהול? השגת תוצאות ע”י כפיפים. 

תקנים: ישנם סוגי תקנים שונים: רשות, חובה ותו ירוק. הסיבות לתקינה בין היתר אחידות, תאימות, הנחיות לביצוע, בטיחות, צמצום עלויות וכד’. 

 

מדדי איכות על המדד להיות כמותי על מנת שנוכל לאמוד אותו. (הבחנה בין שיפור ונסיגה), שירות וייצור (זמני אספקה, ייצור, SETUP), איכות הייצור, יעילות הייצור, מדדי מלאי, תאימות (אירועי בטיחות שדווחו/ שחזרו על עצמם), ייצור באחזקה (MTBF) ורווחיות ועלויות (עלויות ייצור ליחידה) מדדי ביצוע/ הצלחה: 

3 רמות למדדי ביצוע: אסטרטגיה (תכנון), ניהולית (בקרה), תפעולית. אשר מטרתן להביא לשיפור מתמיד בתהליכים, ליצור מוטיבציה בקרב העובדים, קבלת מידע לקבלת החלטות הנהלה. 

מדדי איכות לשירות: אמינות (זמין, עקבי וניתן לסמוך עליו). היענות ואחריות, יכולת, נגישות (פיזית ושירותית), אדיבות, תקשורת, מהימנות, ביטחון, הבנת הצרכן ודרישותיו וכד’. השירות הציבורי נדרש לניהול איכות בשל שירות בלתי הולם, צמצום תקציבים, תחרות על כוח עבודה והישרדות.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X