ניהול האיכות

סיכום שיעור 3

LitalBD

LitalBD

פרטי הסיכום

קורס: ניהול האיכות

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

קורס ניהול איכות – 123690

שיעור 3 – 19.02.2021

איכות  ההרכב הכולל של תכונות המוצר, השירות, השיווק, ההנדסה, הייצור והתחזוקה שדרכם המוצר והשירות שבשימוש יענו לציפיות הלקוח.

איכות ההתאמה – Quality of conformance

התאמת המוצר למפרט התכונות שנקבע לו בשלב התיכון והפיתוח.

מידת ההתאמה תלויה בתהליכי הייצור, בשיטת העבודה, ברמת הידע הטכנולוגי וברמת הבטחת האיכות המופעלת בתהליכי הייצור.

ההבדל בין אפקטיביות ויעילות:

אפקטיביות – לעשות את הדבר הנכון המביא לתוצאות.

יעילות – לעשות דברים נכונים (לא בהכרח תוצאות טובות).

“לעשות את הדבר הנכון נכון בפעם הראשונה ובכל פעם” (ו. דמינג)

מדינות איכות בארגון – מכלול היעדים והצעדים של הארגון בנושא האיכות כפי שהדבר מתבטא באופן פורמאלי ע”י ההנהלה הבכירה.

תקנים – תו תקן של רשות, תו תקן של חובה, תו תקן ירוק.

תקינה נדרשת לצורך אחידות שפה משותפת המבטיחה תאימות או חליפות של מוצרים, לצורך הנחיות לביצוע מלאכות שונות, לצורך בטיחות הציבור ובריאותו, לעזר לכל הגורמים וצמצום עלויות.

מדדי איכות

מדד הוא אמת מידה כמותית המאפשרת מדידה.

מדדי שירות ויצור

מדדי איכות הייצור

מדדי מלאי

מדדי תאימות

מדדי ייצור ואחזקה

מדדי רווחיות ועלויות

מדדי ביצוע ומדדי הצלחה – שיפור מתמיד בתהליכים, יצירת מוטיבציה בקרב עובדים, קבלת החלטות להנהלה.

מדדי איכות לשירות (שונים ממדי איכות למוצר)

אמינות, הענות ואחריות, יכולת, נגישות, אדיבות, תקשורת, מהימנות, ביטחון, הבנת הצרכן ודרישותיו מצד ספק השירות, אספקטים מוחשיים של מתן שירות.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X