ניהול זמן

סיכום שיעור 2

noakind

noakind

פרטי הסיכום

קורס: ניהול זמן

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

שיעור 2

עקרונות מפתח לניהול זמן אפקטיבי וננסה להניח בפנינו את אותם דברים שהם בזבזני זמן.

ניהול על פי יעדים- חשוב להגדיר מטרות ויעדים בחיים. אם יש לנו חצי הרגשה שכל הזמן בידינו ואנחנו יכולים לשלוט בו יש לנו בעיה. צריך לדעת מאיפה באתה איפה אתה נמצא ולאן אתה הולך. חשוב להגדיר מטרות כי הן כוח מגנטי, אם אנחנו יודעים לאן אנחנו רוצים להגיע אנחנו נדע לגזור מה אנחנו עושים כל יום ואז עושים סדרי עדיפויות לכל דבר ודבר.

לפי ה  MBO טווח של ה 10 שנים לשנות ברמת התכנון והביצוע. אבל אנחנו יכולים לתכן איך יהיה פה עוד 20 שנה.

מדינת ישראל היא בין המדינות הצפופות ביותר בעולם אנחנו מתחילים להגיע לרמה של הצפיפות של הודו. יש גידול טבעי במצב של פער בתשתיות וזה כי אנחנו לא טובים בתכנון אנחנו לא טובים ביעדים ומטרות.

ניהול על פי יעדים

מודל SMART כשאני קובע יעדים ומטרות אוסף של יעדים זה זה מטרה אוסף של מטרות

 

S- מכך אני גוזר מה אני עושה כל יום. צריך להיות ספציפי נגיד אני רוצה להיות הנדס אני צריך לראות איזה מהנדס אני רוצה לראות יש מגוון של תחומים. צריך לגזור מה אני עושה כל שנה ושנה. יכול להיות המטרה היא הקמת משפחה וצריך לשאול כל שנה מה עשיתי אם עמדתי ביעדים שהצבתי לעצמי.

M –הכוונה כאן היא שתהיה אפשרות למדוד את המטרה, בכמויות, אחוזים, תאריכים, זמנים וגם בחושים שלנו: מה נראה, נשמע ונרגיש כשנשיג את המטרה. זה מאפשר לנו לדעת מתי הגענו ליעד ואפשר לחגוג את הניצחון וגם מגביר משמעותית את הבהירות לגבי מה אנחנו רוצים ולאן אנו מכוונים.

  • צריך להיות בר השגה, יש לי הרבה דברם לעשות במקביל וצריך לראות אם זה אפשרי.

R- לקחת אחריות על הדברים שלנו . אם לא הצלחתי צריך לקחת אחריות על עצמי.

T לקבוע את זה בזמן, לא לתת לזמן להימרח.

 

MBO אחד מאותם כלי םשאנחנו צריכים לדעת אם אנחנו מאמצים את זה בחום.

 

 

 

צריך לקבוע סדרי עדיפויות, מה חשוב. באשר לקריירה ומשפחה.

 

טיפולוגיה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רמה שלישית- להגדיר פרק זמן להשלמת המשימה

 

חשוב שנגדיר את פרקי הזמן כ

 

אדלר מדבר על זה כשאנחנו לוקחים את הילדים לבית הספר צריך לדעת שהם לא לבד. שאבא ואמא צריכים להגיע בזמן לעבודה. צריך לכבר את האנשים צריך לתכנן את אינטרוול הזמן כמה זמן לתכנן את המשימה. פרודוקטיביות של ההפסקה זה מזון ואנרגיה לכל דבר. מי שלא ישן מספיק שעות לא יכול לתפקד.

 

פיזי, נפשי, רגשי ומנטלי,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הרבה פעמים קל לנו לדחות דברים כשחקרו את זה למרבה התדהמה גילו שאת הדברים היותר דחופים דחינו ואת הדברים היותר קלים ביצענו. רוב הדברים של העבודה נבצע ואת הדברים של המשפחה נדחה. יש להתייחס לסעיף ה- 5 בכובד ראש.

 

  1. חשבו עם עצמכם אחרי שמילאנו את הגאנט וראינו את המשימות ברמת הניהול זה ניהול חדשני/ ניהול רזה. מנהל צריך להיות איפה שיש פערים אנחנו נוטים להיות במקונמות שאנחנו לא צריכים להיות שם. יש דברים שאנחנו לא צריכים להתעסק בהם. איך הילדים שלנו ילמדו אם אנחנו נעשה את הדברים במקומם. אחריות של הילד אם לעשות שיעורי בית אנחנו מגשימים את השאיפות שלנו באמצעות הילד זה לא נכון לפקח עליו כל הזמן. צריך לקבל אחריות אישית על הדברים האלה. הרבה פעמים יש איש מקצוע שיוצא מגדר הרגיל המנהל לא צריך להתעסק בענייין המקצועי. חשוב לשנות הרגלים.
  2. תכנון- בארטו היה מתמטיקאי 80 אחוז תתכנן 20 אחוז תבצע יביא אותי למצב של ייעול, מועילות, אפקטיביות . אל תהיו פזיזים אחר כך המחירים הם נוראיים לתעדף משימות כל הזמן כל מקום צריך להפעיל את המוח, את התבונה שלנו את האינטלגנציה, מיומנויות לחייב את האנשים שנמצאים סביבנו לחשוב.

 

אפקט פגמליון ואפקט גליטה

 

 

קוגניציה זה תפיסה, הכרה מתיחסת לידע שיש במוחו של האדם. תכנון הוא פעולה קוגניטיבית מודעת. יש את המודע ויש את התת מודע. האדם מבצע לקראת להתכונן לאירועים עתידיים. לנסות לקבוע עד כמה שאפשר. אין יכולת כזאת לצפות את העתיד אנחנו חושבים שאנחנו יכולים אבל אין לנו את היכולת הזאת אבל אנחנו יכולים בעזרת תכנון לצמצם את החוסר ודאות כדי שנהיה אפקטיביים ונדע להתמודד עם אתגר ניהול הזמן. תהליך התכנון מערב קבלת החלטות- בלום קרא לזה חשיבה מסדר גבוהה

כל מה שניתן צריך לתכנן.

 

  1. רצף עבודה לא נכון- נגיד מנקים לפס אחר כך מכינים אוכל ואז צריך לנקות שוב צריך לשמור על רציפות ושיטתיות אבל עם סד וארגון אחרת נבזבז הרבה זמן. לפעמים ההרגלים שלנו לא בסדר אבל זה נוח לנו. רגילים לנסוע לעבודה בדרך מסוימת אבל יש דרך יותר קצרה אנחנו נשארים באזור הנוחות שלנו.

 

שקופצים ממשימה למשימה אנחנו מבזבזים אנרגיה כל דבר כזה זה אנרגיה, זה כל כך לא יעיל. אנחנו מבזבזים זמן יקר על אגו צריך להפעיל את גמישות המחשבה.

 

  1. יש שורה של בזבזני זמן לדוגמא:
  • פרפקציוניזם- אי אפשר להיות מושלם בהכל, אם כל הזמן מתנהגים רק כך זה מאוד מאוד קשה
  • טיפ לטיפול- אמונה שיש טיפ היא אמונה שגויה. צריך אמונה שגורה של שינוי התהליך
  • מולטיטסקינג- מבזבז זמן מתחילים משהו ולא מסיימים פתאום יש מספר דברים פתוחים ולא יודעים מאיפה להמשיך
  • כלאפון- שודד זמן מספר 1 במאה 21. התמכרנו לפלא. כל המכשירים האלקטרונים, אנחנו לא יודעים לעשות את האיזונים.
  • פקקים
  • שיחת מסדרון

צריך לדעת להתנהג מולם ולא לחבור אליהם. לא יכול להיות שאני אזמן מישהו לראיון ואני אאחר לא יכול להיות שאני אקבע ישיבה לחצי שעה והיא תהיה שעה.

 

  1. חוסר שגרה- זה מייצב אותך למקום ולזמן שאתה נמצא. יציבות, שגרה מביאים לנו ביטחון. מקור של יציבות מונע בזבוז זמן. אם השגרה היא הדבר הבולט ביותר בחינו ואין מקום לדברים של חשיבה מחות לקופסא. איפה מקום העבודה שלי, איפה אני חונה את האוטו זה אותם דברים שמונעים ניהול לקוי ובזבוז זמן משווע.

 

כדי למנוע מחלות של זקנים צריך להיכנס לחדר כושר של המוח, של הגוף.. יש הרבה סרטונים שרצים על עולמם של בתי ספר לקולנוע

 

אנחנו הפננו את העקרונות והמטריצות של ניהול זמן נתנו לא מעט סגולות לשיפור הזמן. דיברנו על טעויות של ניהול הזמן

לחסוך זמן על חשבון שעות שינה- שינה זה דבר סופר חשוב בין 6-8 שעות רוצים לצבור אנרגיה טעות גדולה למנוע שינה. להפוך כל דקה לפרודוקטיבית ויעילה לא להזניח את ההפסקה לקבוע סדרי עדיפויות ולהתמודד עם הזמן שנקרא ניהול זמן. הזמן הוא דבר מתעתע.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X