ניהול זמן

סיכום שיעור 3

301651881

301651881

פרטי הסיכום

קורס: ניהול זמן

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

סיכום שיעור 3-

גבעתי בן יוסף

המשאב הכי יקר שלנו זה הזמן. אי אפשר לקנות אותו וזמן שעבר נגמר. לכן, ניהול זמן נכון זה דבר שצריך לדעת וללמוד אותו. כשאנחנו מגדירים מטרות ויעדים אנחנו יכולים להיות אפקטיביים יותר וככל שאנחנו אפקטיביים יותר אנחנו מנצלים את הזמן יותר טוב. להיות אפקטיבי זה ניהול זמן נכון- איך אנחנו מנהלים את עצמנו, את הצוות שלנו ואת הסביבה שלנו. השאלה הנשאלת היא איך אנחנו מנצלים את הזמן בצורה מקסימלית. איך לגרום לכך שהזמן שעבר זה לא זמן שבוזבז אלא זמן שנעשה בו משהו, שהתקדמנו עם התכניות שלנו.

טיפים לניהול זמן נכון:

  • עבודה על פי תכנון מקדים- אנחנו צריכים לדעת מה אנחנו עושים ומה אנחנו הולכים לעשות בעוד חמש דקות, בעוד שעה, מחר, בעוד שבוע וכו’. מומלץ להשתמש ביומן, אפליקציה או כלים נוספים שיסייעו לנו לתכנן את ניהול הלו”ז שלנו.
  • ניהול משימות- להכין רשימת משימות יומית או שבועית ולתעדף אותן על פי סדר חשיבות. לבצע משימות מאתגרות אך אפשריות כדי לא לייצר תסכול וחוסר הצלחה בגלל ניסיון לבצע משימות לא ריאליות.
  • צרכים פיזיולוגיים- ללא סיפוק צרכים פיזיולוגיים (מזון, שינה טובה, תנועה/פעילות ספורטיבית) נתפקד בצורה פחות טובה, נהיה פחות יעילים וננצל את הזמן פחות טוב. בנוסף, חשוב לקחת הפסקות במשך היום.
  • האצלת סמכויות- עומס משימות מוביל לחוסר אפקטיביות ולא תמיד אנחנו צריכים לעשות את המשימות בעצמנו. האצלת סמכויות תוביל לניצול טוב יותר של הזמן.
  • וודאו שאתם נמצאים בסביבה מסודרת- סביבה שאינה מסודרת מובילה לחיפושים ובזבוז זמן ומעבר לזה סביבה כזו משדרת חוסר סדר גם בחשיבה מה שיוביל לחוסר ריכוז. לכן מומלץ לשמור על שולחן עבודה מסודר ונקי ועל חדר וסביבה מסודרים.
  • לא להתעסק בעת ובעונה אחת במספר מטלות- עיסוק במספר משימות במקביל מוביל לחוסר ריכוז ובזבוז זמן של כניסה ויציאה לתוך המשימה.

 

ניהול זמן- אוסף של שיטות ומיומנויות לביצוע של תכנון ובקרה על משך הזמן המוקדש לפעילויות שונות. המטרה היא לשפר את היעילות ואת הפריון. כולל את הדברים הבאים:

תכנון, הקצאת משאבים כולל כוח אדם, הצבת מטרות, בקרה וסידור עבודה, סדרי עדיפויות.

שיטת אייזנהאואר- מטריצה של ציר X ו-Y המחולקת ל-4 רבעים: חשוב ודחוף, חשוב ולא דחוף, דחוף ולא חשוב, לא חשוב ולא דחוף. לשיטתו הבסיס להצלחה הוא תיעדוף משימות לפי סדר חשיבות וקביעת מועדי ביצוע (מסגרות זמן).

עקרון Pareto עקרון הגורס כי 80% מהמשימות ניתן לבצע ב-20% מהזמן. יתרת ה-20% גוזלים 80% מהזמן. על פי שיטה זו יש לתת עדיפות לפריון, משמע לבצע יותר משימות בפחות זמן.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X