מנהל הידע בארגון – תחומי התפקיד, מיצוב והבנייה של התפקיד.
ידע הוא עולם חדש, בתוך תחום הניהול הצומח ומתפתח בארץ ובעולם ומחייב למידה והתמקצעות.
נושאים בתחום זה:
- ניהול, למידה וידע.
- תהליך ניהול הידע בארגון.
- ניהול ידע באמצעות המחשב האישי.
- כללים ומנגנונים.
- מודיעין עסקי – אסטרטגיית חיפוש מידע, מקורות המידע וארגונו.
- תהליכי הטמעה.
ידע בארגון – הוא בתחומים רבים של אפיקי עבדה ומקצועות בתחומים הבאים: כלכלי, צבאי, רפואי, מסחרי קולינרי ועוד.
מקומו ותפקידו של מנהל הידע בארגון:
- להביא לתודעת הנהלת הארגון ולרתום אותם להוביל מדיניות כלל ארגונית בתחום ניהול הידע ולא פחות חשוב מכך הקצאת משאבים.
- נדרשת שלטה גדולה של מנהל הידע בתחומי תוכן רבים כמו למשל ארגון ושיטות, מערכות מידע ועוד.
- ניהול השיני הארגוני והנעת עובדים לאמץ את התרבות והתהליכים של ניהול הידע.
- לתת מענה לצרכי מידע מגוונים בארגון.
- באחריותו של מנהל הידע, לתת הערכה אפקטיבית באשר לתרומת ניהול הידע לארגון והתועלת שתורם לארגון, לרבות החזר ההשקעה שהשקיע הארגון.