ניהול ידע בארגונים

סיכום שיעור 13

Tzivya

Tzivya

פרטי הסיכום

קורס: ניהול ידע בארגונים

מספר השיעור: 13

סיכום השיעור

יזמות
יזמות היא תהליך חברתי שנועד לייצר יש מאין ושבו נוצר קשר בין שלושה גורמים:
בעל צורך
מי שמאתר מחסור פיזיולוגי או רוחני ונוצר אצלו רצון שלעיתים הולך וגובר עם הזמן לבטל מחסור זה.
בעל רעיון
עשוי להיות ממציא, המפתח מוצר חדש העונה על הצורך, לעיתים מומחה בתחום מסוים שהידע המקצועי שלו מאפשר לו לפתח רעיונות בתחום זה.
במקרים אחרים, בעל הרעיון אינו המומחה, אך הוא מביא עמו ראיה חדשה מתחומים אחרים שמובילים לרעיונות חדשים.
בעל האמצעים
במילה אמצעים מתכוונים בעיקר לכסף ולעיתים למשאבים נוספים: מיקום פיזי, עזרים, ציוד, שירותי תקשורות מומחים ובעלי מקצוע.
שלושה סוגי יזמות:
יזמות כלכלית:
פעילות של תכנון ופיתוח רעיונות או מפעלים חדשים.
יזמות חברתית:
פעילות של תכנון ופיתוח מפעלים לשם ביצוע שינוי חברתי.
יזמית עסקית:
יישום של תהליכים, רעיונות ומוצרים תוך חיפוש מכוון אחר שינויים וניתוח שיטתי של הזדמנויות המאפשרות להכניס חידוש.
איתור ובדיקה של תנאי השוק והיערכות למתן פתרונות בזמן הנכון, במקום הנכון ובמחיר הנכון.
עקרונות היזמות
עקרון האפשרויות – שום דבר אינו בלתי אפשרי.
עקרון הגישה החיובית – ראיית הזדמנות לעומת אפשרות.
עקרון הלימונדה – יש לך לימונים עשה לימונדה.
עקרון האופטימיות – לראות את חצי הכוס המלאה.
חשוב גדול – כדי שאם תצליח, תצליח בגדול.
עקרון הפצעון – זנח את הטפל, התרכז בעיקר.
עקרון ההיפך – הפוך את האיום להזדמות.
עקרון המצפן – יזמות זקוקה למפת דרכים חוקית ויציבה.
עקרון התכנון – תכנון מפורט ומבוסס ערובה להצלחה.
מאפייני היזם
בעל מוטיבציה גבוהה
בעל חשיבה עצמית ויצירתית
בעל יכולת ניהול עצמית \ ניהול עובדים
סגנון הגיוני – מנתח
סגנון יצירתי – מקדם
חסרי עניין בפרטים, נעים מהר מדי קדימה, יקפצו למסקנות לפני תום המשימה על פי אינטואיציה או ניחוש.
נחשבים ככוח מניע, נכונים להתפשר על פחות מהטוב ביותר על מנת להתקדם הלאה.
מצבים תומכי יזמות
רמת ביקוש גבוהה, רמת תחרות נמוכה, מחסומי הון \ תפעול נמוכים, שוקי גדול, צמיחה מהירה ל השוק והביקוש, יכולת להגיע במהירות לנתח שוק גבוה,
מבנה מחירים יציב, אי הפרעה פוליטית.
עקרונות הצלחה בעסק
תכנון – הצב מטרות ויעדים, תכנון הדרך להשגתם.
יתרון יחסי – פיתוח יתרון יחסי והבלטתו.
חשיבה – חשוב בגדול
מוניטין – שמור על מוניטין טוב
מקצועיות – היה מקצועי, חיובי וחיוני.
שירות – הקפד על שירות טוב.
שיפור – דאג לשיפור מתמיד.
הקשבה – הקשב ללקוח.
בדיקת השוק – בדוק באופן קבוע את השוק והתאם את עצמך לצרכים המשתנים.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X