ניהול כללי

סיכום שיעור 1

Sapir asulin

Sapir asulin

פרטי הסיכום

קורס: ניהול כללי

מספר השיעור: 1

סיכום השיעור

ניהול כללי – שיעור ראשון 5.4.21

מיומנויות ניהול מודרניות

ניהול – עבודה עם אנשים או באמצעותם להשגת מטרות.

בשביל להשיג מטרות המנהל מנהל בעצם מוטיבציות ולא עובדים.

סולם הצרכים של מאסל – האדם מונע ע”י צרכים (יש צורך לממש שלב אחר שלב ולא ניתן לקפוץ בין השלבים). הצרכים הבסיסיים הם צרכים הישרדותיים, ביטחון, הצורך בחברה, הצורך בכבוד והערכה, מימוש עצמי.

התפיסה היא ניהול כללי לאיכות

אין קביעות בחוק הישראלי

ניהול הוא סוג של סחר חליפין

JIT  – ניהול לפי מה שאני צריך בדיוק בזמן

כלכלה שיתופית

NBO – ניהול לפי יעדים אני מתנהל לפי מה שאני צריך עכשיו

עם השנים והמהפכה התעשייתית עברנו מכח אדם – למשאבי אנוש – להון האנושי.

איכות – מה שמתאים ללקוח, מצויינות – התמקצעות

ISO – ניהול כללי לאיכות, לא ניתן לבדוק דברים בודדים, יש תקן כללי לניהול והוא נקבע יחד עם הלקוח.

מדפסות תלת מימד

התפתחות הניהול מניהול אנשים וכח אדם למשאבי אנוש ועד לפיתוח הון אנושי, מניצול עובדים למוטיבציות שלהם.

TQM – ניהול כללי לאיכות, דגש על איכות ומצוינות (ניהול תהליכים והתמקצעות), ניהול צרכי הלקוח ומענה להם, והתמקצעות. המנהלת מנהל איכות ללקוח ומצוינות התמקצעות בעצם מנהל תהליכים ולא עובדים, מעניין אותי ההתמקצעות שלו תוך ניהול המוטיבציות של העובד (צרכים).

ניהול תהליכים, ניהול מוטיבציות, והתמקצעות. במהלך השנים גם ניהול טכנולוגיות.

מה שמאפיין את העידן של היום זה החדשנות ניהול ממוקד, ניהול אישי.

7 העקרונות של המצוינות – לאונרדו דה וינצי: סקרנות, המחשה, תחושה, מסתורין, אמנות ומדע, גשמיות, תודעה. על פי תפיסתו של דה וינצי יש כמה הנחות יסוד: לאדם פוטנציאל אינסופי ללמידה ליצירתיות, האינטליגנציה מתפתחת ולא נקבעת בלידה

אינטילגנציה – מנת משכל, גיל מנטלי חלקי הגיל הכרונולוגי.

אינטלגנציה רגשית – היכולת לזהות רגש, היכולת לשלוט ברגש, לנצל אותו להשגת המטרות. (הוא בעצם כלי עבודה)

היכולות שלנו מורכבות מ- IQ ו-EQ

מנהל מוביל בכח הסמכות מנהיג בכח האישיות.

יש מס’ סוגי אינטלגנציות – לוגית מתמטית, מילולית בלשנית, מרחבית, מכאנית, מוזיקלית, גופנית תנועתית, בין אישית.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X