ניהול כללי

סיכום שיעור 2

ניר סקורי

ניר סקורי

פרטי הסיכום

קורס: ניהול כללי

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

סיכום שיעור-קורס ניהול כללי 123746 שיעור מספר 2 תאריך: 08.04.2021

מרצה: זמירה ולד מגיש: ניר סקורי ת.ז 208832485

שיעור שני: ערכנו הכרות באמצעות משמימה שיתופית אשר הטילה המרצה לצורך הכרות מעמיקה לאחר מכן נכנסו לתכני השיעור ולעובי הקורה

תחילה דנו במדרג המניעים של מאסלו כאשר נכנסנו לעומק לכל הפרמטרים אשר כוללים פירמידה זו

 

כלק ממדרג המנעים של מאסלו דובר על מוטיבציה למעשה הנעה ישנה חלוקה לשני סוגיםL

מוטיבציה פנימית- משהו פנימי אשר אני מציב לעצמי התנהגות הנעתית עשיית דבר מתוך מקום של עניין סקרון לשם סיפוק מעצם העשייה ולא לשם השגת תגמולים או תוצאות זו התנהגות הלווה בתחושה של חירות ואוטונומיה

מוטיבציה חיצונית – התנהגות שהינה תוצר להשגת גמול תוצאה המלווה בפירגון עשיית דבר החשוב לגורם אחר

לציין כי למנהל או מנהל תפקיד חשוב ומשמעותי ביצירת מוטיבציה אצל עובדיהם.

לאחר מכן דנו במודלים של הרצברג לגורם סמכותי כלומר מנהל יש משמעות חשובה ביכולת להביא לפקודיו ולעובדיו סיפוק הנעה ושביעות רצון וזה בא לידי ביטוי בגישה חיובית פירגון וכד’

מודל שני עוסק בגורמים שלילים חיצוניים אשר יכולים להסב נזק ולהרע לעובד בגישה שאינה חיובית ובכך ליצור חוסר שביעות רצון חוסר מוטיבציה ורצון להתקדם ליזום ועוד.

דנו בכל הנוגע למשוב וכיצד יש לפעול להעבירו לעובד מה הדגשים אשר יש לשלב במשוב ומה לא וכמובן להשים לב לשיחה דינאמית ולסיטואציה בה אנו נמצאים ובהתאם לכך ולדינמיקה לשלב את הנושא הרלוונטי למשוב כמו כן ישנם סוגים שונים של משוב כגון: משוב חיובי משוב שלילי כמו כן שמנו דגש על נקודות חשובות למשוב והן:  

ליצור סביבת עבודה נכונה

להיות בלי הטלפון

5 מאפיינים המחייבים להתקיים במשוב:

  1. דיאלוג ולא מונולוג – תקשורת בין הנוכחים
  2. מהלך מתוכנן ויזום – לא מזדמן כלומר בנוי ומתוכנן מראש
  3. המשוב מתבסס על עובדות, לא רגשות יש צורך להציג נתונים.
  4. המשוב מתייחס לתקופה מוגדרת, פרק זמן מסוים בעבודה או כל דבר אחר שעליו דן המשוב
  5. הרבה אופטימיות עם יכולת לשימור ושיפור, לראות איפה החוזקות ולהמשיך לחזק.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X