ניהול כללי

סיכום שיעור 2

301651881

301651881

פרטי הסיכום

קורס: ניהול כללי

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

סיכום שיעור 2 – 8/4/21

זמירה ולד

נושא השיעור- הנעת עובדים, מוטיבציה, משוב ושימור העובדים בארגון.

הנעה פנימית והנעה חיצונית- מי יצליח יותר זה שמונע פנימית או חיצונית? מה מפעיל אותנו ומתי?

מוטיבציה פנימית- התנהגות הנעתית שמטרתה עשיית הדבר משום שהוא מעניין או מהנה אותך. כלומר, מה שמניע את האדם לפעולה הוא עניין בפעילות עצמה לשם הסיפוק הגלום בה ולא שם תוצאה מוחשית.

מוטיבציה חיצונית- התנהגות הנעתית שמטרתה להגיע לתוצאה מובחנת כלשהיא למשל השגת גמול קונקרטי (תגמול כספי, כבוד, הערכה, תעודה) או הימנעות מעונש והיא מלווה בתחושה של לחץ ושליטה חיצונית שאינן מייצגות את ה”עצמי”. במוטיבציה זו הפעילות היא אמצעי להשגת מטרה אחרת.

בנוסף דיברנו על המוטיבציה שמנהל מעורר בעובד. מנהל שמעודד תקשורת פתוחה, נוהג בעובד שלו ביושר ובהוגנות, מתייחס אליו בכבוד ומאפשר לעובד התפתחות וצמיחה מעורר בעובד מוטיבציה גבוהה. לעומת זאת, מנהל שאינו זמין לעובד, לא נוהג בהוגנות ובכבוד ולא מאפשר התפתחות וצמיחה יעורר בעובד מוטיבציה נמוכה.

העברת משוב- אחד המאפיינים של משוב זה דו-שיח, דיאלוג ולא מונולוג. מאפיין נוסף הוא תכנון מראש והכנה לקראת המשוב. מדובר במהלך מתוכנן ויזום. התוכן המועבר במשוב צריך להיות מבוסס על עובדות. בנוסף, במשוב צריך להגדיר על איזה פרק זמן אנחנו מדברים. מאפיין אחרון הוא צורך בפתיחות, באופטימיות, בזיהוי חוזקות וחולשות, ביכולת ורצון ללמוד ולהשתפר.

אחת הטכניקות שמשתמשת בנושא המשוב לטובת למידה והתפתחות נקראת חלון ג’ו-הארי. מדובר בטכניקה המסייעת להגביר את המודעות העצמית של האדם לגבי החלקים באישיותו ומסייעת לו להבין טוב יותר את התקשורת הבינאישית שלו באמצעות תהליכים של קבלת משוב ומהקבוצה וחשיפה עצמית. לפי המודל, יש חלוקה ל-4 חלונות: אזור עיוור, אזור פתוח, אזור חבוי ואזור לא ידוע. ככל שנגדיל את החלונות השונים (למשל אנשים שישקפו לנו דברים עלינו) נגדיל את המודעות העצמית שלנו ונשפר את יכולות התקשורת הבינאישית שלנו ואת מערכות היחסים שלנו עם אחרים.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X