ניהול כללי

סיכום שיעור 2

Shoval100moshe

Shoval100moshe

פרטי הסיכום

קורס: ניהול כללי

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

סיכום שיעור  2 – 8.4.2021 –  זמירה ולד

המרצה רצתה לעשות סבב היכרות מיוחד שכזה.
כל אחד פתח את אנשי הקשר בנייד והיה צריך לגלול עם היד עד שהמרצה אמרה לעצור.
כל אחד היה צריך להציג את עצמו דרך משקפי אותו איש קשר, כלומר מה אותו איש קשר היה אומר עליי.
לי יצא את הבוסית  שלי בארגון בו אני עובדת .  הייתה אומרת שאני טיפוס שמח . מהי מוטיבציה ? כוח רצון . מאין נובע כוח הרצון ? צרכים של האדם .
נדבר על מס’ תאוריות:
1. תאורית הצרכים של מסאלו –  בבסיס הפרמידה נמצאים הצרכים הפיזיולוגים של האדם . אוכל שתיה לינה  וכדומה .
מעל נמצא הביטחון – מבחינה בריאות , תעסוקה , משפחה וכדומה.
אדם ללא ביטחון יהיה אדם חרדתי ודיכאוני.
מעל נמצא צורך בשייכות  החברתית – להיות חלק מקבוצה , לא בודד , אהוב .
מעל נמצא הערכה עצמית –  חלק מצומצם יותר . ביטחון עצמי . כשצרכינו הפיזיולוגים מבוססים ויש ביטחון , ותחושת השייכות – האדם רוצה להשתמש בכישורים ייחודיים לו כדי להגיע למימוש  יכולותיו .
ובחלקה העליון של הפרמידה נמצא המימוש העצמי –  קודקוד הפירמידה.

השלבים בנוים בצורת פרדמידה על מנת להמחיש את סדר השלבים וגם כדי להראות ששטח הרמה הולך ומצטמצם ככל שמתקדמים ועולים לכיוון המימוש העצמי.
כל שלב חשוב והכרחי להתקדמות לשלב הבא.
ניתן להסתכל על תאוריה זו גם בהקשר תעסוקתי .
מוטיבציה פנימית – התנהגות הנאתית שמטרתה עשיית דבר מעניין , מסקרן.
לא לשם תגמול כלשהו, אינו מונע מלחץ.
מוטיבציה חיצונית –  עשייה כדי לקבל תגמול .

  1. תאוריה דו גורמית/ שני גורמים של הרצברג- הגורמים הם צרכי הנאה וצרכי היגיינה.

מודל גוהרי- שילוב של 2 מדענים . פותח שפותח בשנות ה50.
א. ידוע לי אבל לא ידוע לאחרים.
ב. ידוע לי וגם לאחרים.
ג. לא ידוע לי ולא לאחרים.
4. לא ידוע לי אבל ידוע לאחרים.

שיחת משוב –. פגישה תקופתית פורמלית בין ממונה לעובד שמתבעת לאחר הכנה של 2 הצדדים .
שיחת משוב טובה ואפקטיבית אורכת כשעה .
1.חשוב שתהיה אווירה נעימה , דיאלוג משותף ולא מונולוג.
2. מהלך מתוכנן ויזום, לא מזדמן.
3.מבוססת על עובדות , לא תחושות ודעות אישיות
4.המשוב מתייחס לתקופה מוגדרת . אם הוחלט שהמשוב מתייחס לפרק זמן של שנה אז לא להזכיר דברים שקרו קודם לכן.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X