ניהול משא ומתן

סיכום שיעור 7

Elena_S

Elena_S

פרטי הסיכום

קורס: ניהול משא ומתן

מספר השיעור: 7

סיכום השיעור

משא ומתן סיכום שיעור 7                                                                         5.4.2021

תהליך קבלת ההחלטות  כל פעולה שאנחנו עושים גם לא במודע דורשת תהליך של קבלת החלטות.

אנחנו הופכים להיות מודעים לתהליך קבלת ההחלטות כאשר לא נוח לי לקבל החלטה

כאשר יש הרבה אפשרויות בחירה

כאשר יש לנו אי וודאות כאשר יש לוותר על דרך אחת ולבחור דרך אחרת וזה קושי שמלווה אותנו בקבלת החלטות חשובות.

המון פעמים אנחנו רוצים לקבל החלטות משמעותיות כקבוצה ולא לבד.

תהליך קבלת החלטות כולל 4 שלבים מרכזים:

  1. איסוף נתונים
  2. גיבוש חלופות
  3. שקילת החלופות השונות
  4. בחירת חלופה

למשל אדם שנכנס לחנות עם סכום כסף מסוים.

  1. איסוף נתונים-כמות הכסף הנמצאת ברשותי, מחיר המוצרים השונים, חיבות כל מוצר ברשימת הקניות.
  2. גיבוש חלופות- קניית מוצר יקר אבל חשוב, קניית מספר מוצרים זולים, דחיית הקניות למועד אחר.
  3. שקילת החלופות השונות- בשלב זה הקונה משווה בין האפשרויות לעיתים על ידי בדיקת יתרונות וחסרונות של כל אחת מהן.
  4. בחירת חלופה- הקונה החליט האם ואילו מוצרים לקנות.

ההחלטה עצמה היא הרגע שבו בחרתי חלופה. מה נכון לי יותר? מה השיקולים הכספיים איזה אנרגיות מתאימות לי וכו’…

בכל שלב יש שאלות שאשאל את עצמי

הגדרת מטרה- הגדרה נכונה מסייעת בפתרון, לאחר איסוף המידע וארגנו ניתן להגדיר מחדש את המטרה ולנסח שאלות משנה. השאלות שאשאל את עצמי, מה אני רוצה להשיג? מה אני רוצה לעשות?

תכנון-איסוף נתונים, תכנון שלבי העבודה, מה אעשה קודם, מה אעשה אחר כך, יש להגיע לתוכנית אפשרית לפתרון מתוך מספר אפשרויות. יש לחשוב על היתרונות והחסרונות של כל אפשרות ולדמות את הביצוע בדרכים שונות.

מה הזמן העומד לרשותי?

מתי אתחיל את המשימה?

כמה זמן תארך המשימה?

ביצוע ובקרה.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X