ניהול פרוייקטים

סיכום שיעור 3

alicia

alicia

פרטי הסיכום

קורס: ניהול פרוייקטים

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

עבודה עם פעילויות פעולות קריטיות ונתיב קריטי בפרוייקט

שופרסל- לפי ההגדרה בשביל רשת צריך מעל 2 סניפים, מדובר ברשת הגדולה בישראל. הרשת הגיעה לארץ מקנדה בשנות ה-50. לשופרסל מס’ מותגי בית ,וזאת על מנת לפנות לפלחי שוק שונים. מועדוני לקוחות מביאים נאמנות לקוח, ויחד עם זה ניתוח צריכה. שופרסל עושה קריאת מידע שנתקבל מהלקוח ובהתאם לכך שולחת קופונים ומבצעים בהתאם. כמו כן, היא סוחרת במידע הזה לחברות מזון שונות שמייצרות בהתאם (לדוג’ לקוקה קולה יש מגוון רב של אריזות שונות המתאים לקהלים שונים).

אונליין מהווה 30% מכלל המכירות של הרשת.

רוב הנדל”ן הוא של חברת שופרסל עצמו, גם חוסך דמי שכירות וגם נותן יציבות (שלא יפנו אותם וייכנס מתחרה במקומם). כמו כן החלו לבנות מעל הסופרים שלהם מגדלים לגובה.

היתרון האסטרטגי של הרשת, זה הלוגיסטיקה שלהם שהיא מהירה, השירות  ברמה מאוד גבוהה. הם כמעט ולא עובדים עם חברות חוץ, הכל משלהם.

רמי לוי – הבדל משופרסל בנה את הכל בעשר אצבעותיו, הוא מחכה את הפעילות של שופרסל בהרבה מובנים. מחזור מכירות של 7 מיליארד שקל בשנה. המותגים שלו הינם רמי לוי תקשורת, גודפארם, קופיקס, שוויצריה הקטנה, רמי לוי ביכורי השיקמה(חברה של פירות וירקות, קונה מהחקלאים ומוכר ברשת).

מועדון  לקוחות שלו גם כן מאוד חזק, משתמש בקריאת מידע.

רמי לוי נוהג להעסיק בני משפחה, אולם כאשר נכנס לעסקאות גדולות הוא נכנס עם שותפים בדר”כ.

יינות ביתן– בהתחלה הצליח, אך לארונה נקלע לקשיים וסגר חלק מהסניפים על מנת לצאת מהמשבר אליו נקלע.  בעבר קנה כל ב חצי חינם והתרחב, ואז קנה מגה שהיו בגרעון ענק וזה מה שהכניס אותו לחובות ופשיטת רגל.

ויקטורי– רשת לא זולה ולא יקרה, החנויות לא נראות כל כך טוב אך יחד עם זאת הרשת מאוד רווחית. לאחרונה פותח הרבה סניפים קטנים בתל אביב שהם מאוד רווחיים.

כל בו חצי חינם– התפתחו מנדל”ן, מוכרים בעיקר חווית קנייה .

יוחננוף– נחשבים עם סחורה איכותית.

אושר עד– עובדים על מחירים זולים עם הכשרים גדולים. מוכרים בחבילות גדולות בעיקר.

 

יזמות עסקית כנתיב קריטי- היא הליך של הוצאה לפועל של מכלול הפעולות הדרושות להקמתו וניהולו של עסק חדש. דוג’ לנתיב קריטי היא חברת ש.ב.א (חברה לסליקה) כאשר הייתה תקלה של שעתיים כל החברות לא יכלו להשתמש באשראי וזה גרם להפסדים רבים כי אנשים לא אוהבים לשלם במזומן. בחקלאות הנתיב הקריטי זה הפועלים- כשאין פועלים יש צוואר בקבוק. בענף הבניין נתיב הקריטי הוא הבטיחות. בתרופות הנתיב הקריטי זה הFDA שצריך לתת את האישורים. למעשה בכל פרוייקט אני מנסה לאתר את הנתיב הקריטי שיכול ליצור לי צוואר בקבוק.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X