ניהול פרויקטים ארוך

סיכום שיעור 3

adi.cohen

adi.cohen

פרטי הסיכום

קורס: ניהול פרויקטים ארוך

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

ניהול פרוייקטים סיכום הרצאה מס’ 3

מיומנויות ניהול מודרניות – מאפייני הפרויקט הצגתו ושיווקו

 

* מהו ההבדל בין ניהול לניהול פרויקט? לניהול פרויקט יש התחלה אמצע וסוף.

* מיהו מנהל?
– המנהל הוא איש מקצוע שעובד עם אנשים ובאמצעותם משיג את מטרות הארגון.
– מנהל מתאם בין מערכות בארגון, הוא והעובדים משרתים את מטרות הארגון. כאשר מטרת הארגון היא לקוח מרוצה.
– המנהל צריך להטיל אחריות באמצעות מיומנויות תקשורת ומשא ומתן, ולחתור לסינרגיה ולא לפשרות.

* הגדרות:

אשמה ואחריות
אשמה: בלשון עבר על מה שנעשה, דין ענישה.
אחריות: בלשון עתיד, מה הולך לקרות מפה והלאה על מנת שזה לא יקרה שנית.

תחקיר וחקירה
תחקיר: להבין את הנסיבות
חקירה : נועדה לחפש אשמים

מהפכה והפיכה
מהפכה: תהליך איטי
הפיכה: אירוע חד פעמי

 

* מדדי הצלחה בפרויקט- הלקוח—הצלחה—הפרויקט.
מראש הגדרת הצלחה עבור הלקוח והספק.

הצלחה בהיבט הלקוח:
1.שימוש
2.שביעות רצון- צריך לעשות את הדבר הנכון בשבילו.
3.אפקטיביות -הדבר הנכון לעשות

הצלחה בהיבט הפרויקט:
1.לוח זמנים
2.עלות
3.יעילות-לעשות בדרך הנכונה

הצלחה של הפרויקט ערך ללקוח ורווח לספק בסינרגיה (שיתוף פעולה אחד עם השני).

 

מהפכת TQM – Total quality mangement

נכ”ל -ניהול כללי לאיכות

 

כפר גלובלי- מסמן את העידן של עכשיו, הרגשת אחידות שכולנו אותו דבר במיוחד מבחינה טכנולוגית. הסביבה העסקית שבה אנו חיים אחידה ועולמית.

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X