ניהול פרויקטים

סיכום שיעור 10

Idan mugrabi

Idan mugrabi

פרטי הסיכום

קורס: ניהול פרויקטים

מספר השיעור: 10

סיכום השיעור

ניהול רכש – שיעור 10

 

שלב ראשון – הקמת דרישה במערכת לקבלת שירות או טובין לטובת פעילות עסקית

שלב שני – קבלת דרישה ע”י הקניין במחלקת הרכש, ובחינה איך ואיפה יגיע התקצוב לפרויקט.

שלב שלישי- לאחר איתור מקור תקציבי הקניין בוחר ספר או מבקש הצעת מחיר .

שלב רביעי – הפיכת הצעת מחיר/דרישה להזמנת רכש ותאריך קליטת הטובין.

שלב חמישי – ההזמנה נקלטת במחסני החברה

שלב שישי – הוצאת חשבונית.


למנהל רכש תחומי אחריות רבים מהשלב הראשוני של איתור ספק עד ניתוח וניהול רכש., מחלקת הרכש מפחיתה עליות . למחלקת הרכש ינו אתגר של למידה של השינויים בעולם הטכנולגי והאתגרים המורכבים.


ניתוח הוצאות :

חברה מטבעה שואפת למקסם רווחים ולמזער הוצאות רכש. על מחלקת הרכש לפתח אסטרטגיה לצורך ניהול תקציב נכון ביחד עם איסוף ומיון מידע, עיבוד נתוני והסקת מסקנות.

השוואת ביצועי האירגון לשאר האירגונים יכול לתת את ההסבר על הצלחתם.

אמצעי לניתוח ע”י הוצאות ורכש ע”י ספקים פרטים וכו’..

ע”פ חוק פארטו (כלכלן איטלקי מה-מאה 19) .

ניתוח עוזר להבין היכן להשקיע (לדוגמא הכנסות 80 אחוז מהעסק מגיע מ-20 אחוז מהלקוחות, שם נשקיע את המאמצים).

כך מתקבלת תמונה ברורה ואפשרות לקבלת החלטות עם אופן הקצאת משאבים בצורה נכונה.

ההתקשרות נעשית באמצעות חוזה בין המוכר לקונה אשר כולל תנאים והתניות ומגדיר מה נדרש מכל הצדדים ואופן התשלום. על צוות הניהול לוודא כי הרכישה עונה על צרכי הפרויקט ומתקיימת מדיניות הרכש. הארגון קובע מי הזכות והסמכות כדי לחתום על הסכמי התקשרות.

ישנם ארבעה תהליכים בניהול הרכש:

  1. תכנון ניהול רכש
  2. ביצוע הרכש
  3. בקרת רכש.
  4. סגירת רכש.

דברים שיש לבדוק:

  • יכולת פיננסית – של הספק לעמוד בהתחייבות
  • אחריות – האם פרק הזמן והתנאים עומדים בדרישות
  • יכול טכנית – יכול הספק יש את המיומנות הידע
  • עלות כוללת – האם הספק שמציע עלות נמוכה יכול לעמוד בה.
  • סיכון – יכולת הספק לספק את המוצר
  • זכויות וקניין – יכול לטעון לזכויות העבודה
  • הבנת הצורך – הקבלן מבין את תכולת העבודה.
  • לאחר בחירת ספק- עריכת חוזה
  • חוזה עם מחיר קבוע – המגדיר במדויק את המוצר ומחירו.

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X