ניהול פרויקטים

סיכום שיעור 10

Waseemman

Waseemman

פרטי הסיכום

קורס: ניהול פרויקטים

מספר השיעור: 10

סיכום השיעור

מפגש 10

 

       תכנון רכש, התקשרויות, הזמנות ובחירת ספקים

ניהול רכש בפרויקט:

  • שלב ראשון: הקמת דרישה במערכת/ או דרישה דרך המייל של בעל תפקיד בארגון בבקשה לקבלת שירות או טובין לטובת הפעילות העסקית.
  • שלב שני: קבלת הדרישה על ידי הקניין במחלקת הרכש, ובחינה מהיכן ניתן לתקצב את הדרישה. האם קיים תקציב ייעודי בארגון? האם מדובר על תקציב מסגרת, שניתן להיעזר בו לטובת מימוש הדרישה?
  • שלב שלישי: לאחר איתור מקור התקציב, הקניין בוחר ספק מרשימת ספקים, או מבקש הצעת מחיר מספקים. ובוחר את ההצעה המשתלמת ביותר לארגון.
  • שלב רביעי: הפיכת הצעת המחיר/ הדרישה להזמנת רכש, בחירת הפריטים הנדרשים להזמנה והכמויות, הגדרת הספק, הגדרת תאריך קבלת הטובין, ויעדי קבלת הטובין, הגדרת המטבע בו יבוצע התשלום להזמנה, ביצוע המרות מטבע במידת הנדרש, מתן הערות רלוונטיות להזמנה, ושליחת ההזמנה לאישור למנהל הרכש.
  • שלב חמישי:ההזמנה מגיעה למחסני החברה, ונקלטת במערכת באמצעות תעודת המשלוח של הספק.
  • שלב שישי: מחלקת הנהלת חשבונות מוציאה חשבונית מס קבלה עבור הספק.

 

למנהלי רכש וקנייני רכש, מגוון רחב של תחומי אחריות, החל מאיתור ספקים, Sourcing  ועד לניתוח וניהול הוצאות הרכש = Spend Analysis.

ניתוח הוצאות Spend Analysis
הנהלת החברה תמיד מחפשת דרכים חדשות למיקסום שולי הרווח ו/או למזעור הוצאות רכש.

למחלקת הרכש, האחריות לפתח אסטרטגיה מקיפה לניהול תקציב הוצאות הרכש, איתור וניתוח ההוצאות

לפי קטגוריות רכש וזיהוי הזדמנויות להפחתת עלויות. תהליך ניתוח ההוצאות כולל:

איסוף המידע, מיון המידע לפי קטגוריות, עיבוד נתונים, הסקת מסקנות לחיסכון בהוצאות רכש.

 

המלצה ליישום:  ערכו ניתוח הוצאות לפי קטגוריות רכש, ניתוחי ABC,  ניתוח הוצאות רכש לפי ספקים, הוצאות רכש לפי פריטים ועוד.

לאחר הניתוח, אפשר יהיה להבין  בקלות במה צריך להתמקד כדי להשיג חיסכון משמעותי בעלויות

החוזה כולל תנאים והתניות, פרוט ומפרטים המפרטים ומגדירים מה המוכר נדרש לספק או לבצע וכן את מחירם ותנאי התשלום, את הביצוע ואת לוח הזמנים.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X