ניהול פרויקטים

סיכום שיעור 10

Mindy

Mindy

פרטי הסיכום

קורס: ניהול פרויקטים

מספר השיעור: 10

סיכום השיעור

שלבים של תכנון רכש: הקמת דרישה במערכת עבור קבלת שירות/ טובין לטובת הפעילות העסקית, הקניין מקבל את הדרישה ובודק אם יש תקציב לטובת מימוש הדרישה, קניין בוחר ספק מרשימת הספקים או מבקש הצעת מחיר ובוחר ההצעה המשתלמת ביותר, הצעת מחיר/ דרישה הופך להזמנת רכש כולל כל הפרטי העסקה, ביצוע ההזמנה (הסחורה מגיעה ונקלטת במערכת), וסוף סוף הנה”ח מוציא חשבונית מס קבלה עבור הספק. 

יש למנהל רכש וקניינים הרבה אחריות הכולל איתור ספקים, ניתוח וניהול הוצאות. חשוב לעשות בקרה לעלויות הספקים לפחות פעמיים בשנה. ניתוח הוצאות Spend Analysis מח’ רכש אחראי על פיתוח אסטרטגיה לניהול תקציב. והוצאות רכש וניתוח וזיהוי הזדמנויות להפחתת העלויות. הניתוח כולל איסוף ומיון מידע, איבוד נתונים והסקת מסקנות לחיסכון בהוצאות. חשוב לעשות השוואה במתחרים. מומלץ לעשות ניתוח לפי קטגוריות שונות כדי לדעת במה להתמקד. ניתוח פארטו= 80/20 החוק עוזר לארגונים עם אתגרים שונים בתקציב (80% מהתקציב על 20% הסעיפים), ניהול מלאי (20% הפריטים מהווים 80% מסך ערך המלאי) וניהול ספקים (20% מהספקים מספקים 80% מהרכש). 

חוזים והסכמים הם חלק חשוב בתהליך הרכש. כדאי לערב יועץ משפטי או עו”ד. תוודאו שמי שחותם הוא באמת מורשה חתימה. ארבע שלבים של ניהול רכש בפרויקט: תכנון ניהול רכש, ביצוע רכש, בקרת רכש, סגירת רכש. נקודות לעזור בבחירת ספק: המלצות, ביצוע עבר, גודל וסוג העסק, כושר ייצור (אפשרות ורצון), יכולות פיננסיות, אחריות, יכולת טכנית (דיגיטיזציה), עלות כוללת, מה הסיכון, זכויות קניין ו/או קניין רוחני, הבנת הצורך של הלקוח.

חוזה עם מחיר קבוע- Fixed price, חוזה עם החזר עלויות – Cost Reimbursable 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X