ניהול פרויקטים

סיכום שיעור 11

talia

talia

פרטי הסיכום

קורס: ניהול פרויקטים

מספר השיעור: 11

סיכום השיעור

כישורי ניהול- מנהיג, איש חזון, בעל כישורי ניהול, החלטי, מתקשר טוב, מניע, ממריץ, מתייצב מול ההנהלה הגבוהה כאשר נדרש, תומך בחברי הצוות, מעודד רעיונות חדשים וכדומה.

כל מנהל פרויקט נתקל בדילמות במסגרת תפקידו- למשל ירידה לפרטים או להתמקד בניהול, לפתור בעיות לבד או לעשות אסקלציה, עמימות או הגדרות ברורות, “קוץ בתחת” או שותפות , נחמדות או תקיפות, ריכוז סמכויות או האצלת סמכויות, לעצור וללמוד או לדחוף כל הזמן קדימה וכדומה.

ניהול פרויקטים הוא תחום רחב שאותו אפשר לבצע רק על בסיס מגוון של מיומנויות וכישורים. החל ביכולת לבנות צוותים דרך יחסי אנוש ועד למעקב אחר תקציב.

איש מקצוע עם רקע במדעי ניהול שעוסק בתכנון ובקרה הוא לעיתים קרובות הגורם החשוב ביותר בפרויקטים בתעשיית ההייטק, הטכנולוגיה וההנדסה.

מיומנויות מקצועיות בניית צוותים

פרויקטים הם מטבעם תהליכים מתחומים רבים ולכן אנחנו מצוותים גם אנשים מרקעים אחרים.

הגורם היחידי שאחראי על גיבוש ובניית הצוות הוא מנהל הפרויקט. כתוצאה מכך ניהול פרויקטים דורש בניית צוותים מוקפדת ויכולת לזהות את האנשים הרלוונטים.

אין פרויקט שאין בו בעיות, מנהל םםרויקט שמיומן בפתרון תקלות יכול למנוע נזקים כלכליים.

המנהל בוחר בגישה לפיה הוא מעוניין לפתור את הבעיות העומדות על הפרק.

פרויקטים בענף ההיטק ולמעשה גם בתחומים אחרים קמים ונופלים על תקשורת בין אנשים.

המשמעות המיידית היא שיש צורך במנהל פרויקט עם יחסי אנוש טובים.

יחסים טובים אלה יעזרו למנהל הפרויקט גם לדאוג שהמיידע יגיע לתוך הפרויקט ויצאו ממנו הצינורות המקובלים וללא קצרים בתקשורת.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X