ניהול פרויקטים

סיכום שיעור 3

eliranyi

eliranyi

פרטי הסיכום

קורס: ניהול פרויקטים

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

מפגש שלישי – 4.5.21

  • ההבדל בין ניהול פרויקט המוגדר כאירוע עם התחלה, אמצע וסוף לניהול כללי שהוא ניהול שוטף, ללא טווח זמן מוגדר.
  • אשמה זה בלשון עבר, על מה שנעשה ודינה הוא ענישה. המשמעות העקיפה היא מי שלא אשם הוא בסדר.
  • אחריות, לעומת זאת, יש לה השלכה לעתיד. מה ניתן לעשות כדי שלא יקרה וכיצד ניתן למנוע זאת להבא.

בניהול פרויקטים מדברים על מושגים כמו תחקיר שזה העלאת סוגיות מה כושל ומה לא כושל, וחקירה, אשמה ואחריות. הבדל בין פשרה- לשמוע את עמדת שני הצדדים, לאמץ קצת מזה וקצת מזה ולמצוא פתרון, לבין סינרגיה – לדוגמא הגמול השתלמות שעבורו העובד מקבל שכר גבוה יותר וכן מקום העבודה מקבל עובד מיומן יותר וחוסך את העסקת עובד מבחוץ בעצם נוצר מצב שעובדים אחד עם השני ולא נגד.

מנהל (בעידן המודרני) – איש מקצוע שעובד עם אנשים ומתאם בין מערכות שונות בעסק  לצורך השגת מטרות הארגון.

עליו להיות מיומן בתקשורת טובה, טכניקת הגישור וחתירה לסינרגטיות ולא לפשרות, בייחוד לא בסיפוק צרכי לקוח. למעשה הוא עובד עם האנשים במערכת סינרגטית של שיתוף פעולה להשגת יעדים ומטרות אלו.

לעיתים עדיפה גישה של מתן אמון בעובד מאשר מעקב וניטור, מצב שעשוי להוביל לתוצאה שלילית.

ההבדל בין מהפכה – תהליך איטי והפיכה – אירוע חד פעמי.

ממדי הצלחה בפרויקט

הצלחה נמדדת בשני היבטים: בהיבט הלקוח ובהיבט הפרויקט.

ממדי הצלחה מבחינת הלקוח:

  • שימוש הלקוח
  • שביעות רצון הלקוח
  • אפקטיביות – האם הלקוח קיבל באמת את מה שהוא צריך.

ממדי הצלחה מצד הפרויקט (הספק):

  • עמידה בלוח זמנים
  • עלות
  • יעילות

השאיפה היא ליצור סינרגיה בין הלקוח ובין הפרויקט כך שיהיה ערך ללקוח ורווח לספק.

מהפכת הTQM (total quality management)- ניהול כללי לאיכות

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X