ניהול פרויקטים

סיכום שיעור 3

HADARNASSI

HADARNASSI

פרטי הסיכום

קורס: ניהול פרויקטים

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

בס”ד

צביקה שרטר – מרצה

ניהול פרויקטים סיכום הרצאה מספר 3 – 04.05.2021

מיומנויות ניהול מודרניות מאפייני הפרוייקט, הצגתו, שיווקו.

 

ניהול כללי וניהול פרויקט –

ניהול כללי הוא ניהול שוטף, ללא טווח זמן מוגדר לעומת ניהול פרוייקט שיש לו התחלה אמצע וסוף.

 

גישור –

תפיסת הידברות, מיומנות של שיח, גורמים להנעת מוטיבציה העשרת התפקיד.

הידברות צריכה להיות לפני ולא אחרי.

 

אשמה ואחריות –

אשמה – בלשון עבר על מה שנעשה והדין שלו הוא ענישה, מי שלא אשם “בסדר”.

לעומת אחריות – יש לה השלכה לעתיד. מה ניתן לעשות כדי שלא תהיה השלכה וכיצד ניתן למנוע זאת בעתיד.

 

תחקיר וחקירה –

תחקיר – להבין את הנסיבות בין כושל ללא כושל.

לעומת חקירה שמטרתה למצוא אשמים ואחריות.

 

פשרה וסינרגיה –

פשרה – לשמוע את עמדת שני הצדדים, לאמץ קצת מזה וקצת מזה ולמצוא פתרון.

לעומת זאת, סירגיה – לדוגמא: גמול השתלמות שעבורו העובד מקבל שכר גבוה יותר וכן מקום העבודה מקבל עובד מיומן יותר וחוסך את העסקת העובד מבחוץ, בעצם נוצר מצב שבו העובדים אחד עם השני ולא נגד.

 

המנהל (בעידן המודרני) –

איש מקצוע שעובד עם אנשים ומתאם בין מערכות שונות בעסק ובאמצעותם משיג את מטרות האירגון.

כלומר, המנהל הוא אחד מאנשי המקצוע שעובדים.

המיומנויות העיקריות של המנהל – תקשורת, תקשורת בין אישית, משא ומתן, טכניקת הגישור וחתירה לסינרגטיות ולא לפשרות, בייחוד לא פשרות בסיפוק צרכי לקוח.

המטרה הכללית: ערך ללקוח ורווח לספק.

לא פיקוד או היררכיה אלא עבודה עם אנשים ובאמצעותם להשיג את מטרות הפרויקט.

לעיתים עדיפה גישה של מתן אמון בעובד מאשר מעקב וניטור, מצב שעשוי להוביל לתוצאה שלילית.

תפקידו לא לעקוב ולחפש אשמים אלא לווסת אחריות. וויסות האחריות באמצעות תחקיר ולא חקירה.

הטלת אחריות ולא חיפוש אשמים.

מטרות הארגון – לקוח מרוצה.

 

מהפיכה והפיכה –

מהפכה – תהליך איטי, לעומת הפיכה – אירוע חד פעמי.

 

ממדי הצלחה בפרויקט –

כשנכנסים לפרויקט חושבים קודם כל מה מוגדר לי כהצלחה –

בונים מראש הגדרת הצלחה ובהגדרת ההצלחה מדברים על 2 צדדים– הלקוח והספק או מנהל הפרויקט והלקוח.

הצלחה נמדדת בהיבט של הלקוח ובהיבט של הפרויקט.

הצלחה מבחינת הלקוח –

  1. שימוש הלקוח.
  2. שביעות רצון הלקוח
  3. אפקטיביות – הדבר הנכון לעשות, האם הלקוח קיבל את מה שהוא צריך?

הצלחה מבחינת הספק (הפרויקט) –

  1. עמידה בלוח זמנים
  2. עלות
  3. יעילות – בדרך הנכונה.

 

הצלחה של פרויקט – ערך ללקוח ורווח לספק.

וסינרגיה – כמה שהלקוח יהיה מרוצה הספק יצליח.

לא אחד נגד השני אלא אחד ביחד עם השני.

 

מהפכת TQM – Total quality mangement

נכ”ל – ניהול כללי לאיכות.

הלקוח והספק (פנים וחוץ אירגוני) משתפים פעולה באדיקות מלאה ללא פשרות. ליצר מוצר סינרגטי שעונה בצורה מירבית על מטרות הלקוח (מתן מענה לצרכיו ולצרכי הספק) ומבחינת הספק – לתת לו רווח מירבי מפעילותו (לא בהכרח כסף, אלא מוניטין וכו’).

 

הכפר הגלובלי –

מסמן את העידן עכשיו. שכולנו אותו הדבר בטח מבחינה טכנולוגית.

מראה סוג של אחדות, כולנו אותו הדבר, הולכים אותו הדבר, מתלבשים אותו הדבר.

הסביבה העיסקית, תעשייתית היא אחידה.

 

מתחרה –

כל מי שיש לו מוצר דומה או חלופי ובתנאי שהוא מתאים לשימוש, נותן את השביעות רצון ומאוד יעיל.

 

2 סוגי לקוחות וסוגי ספקים –

פנים אירגוני וחוץ אירגוני.

 

ISO– מכון בינלאומי לתקינה –

כל מדינה שהצטרפה מאמצת את התקנים על מנת ליצור לאחידות.

ISO 9000 – תקן לניהול.

 

הבטחת איכות –

אמנה.

 

אבטחת איכות –

כגון: ספק קבוע.

 

בקרת איכות –

כגון: כאשר מכינים חביתה, לפתוח ביצה, ביצה ולבדוק אותן ולא את כל הביצים ביחד.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X