עבודת צוות

סיכום שיעור 8

amani

amani

פרטי הסיכום

קורס: עבודת צוות

מספר השיעור: 8

סיכום השיעור

עבודת צוות – שיעור 8 – 17.02.2021

דמותו של המנהל האפקטיבי בצוות:

1) צריך להיות אסרטיבי ומסוגל להעביר את המסרים המאמין בהם גם אם זה לא נעים. אסרטיביות אצלו הולכת גם עם שפת גוף וטון דיבור.

2) כל שיחה מולו תוגדר על ידו באופן מלא וברור- מה הוא עומד לבקש ממך, מה המטרות.

3) מנהל שיוצר אווירה עם דיאלוג פתוח הוא נותן הרגשה שאתה יכול להגיד מה שאתה רוצה. אני שם לך במה כי אתה חשוב לי.

4) מקרין אופטימיות-  לא לבוא כל הזמן ולחשוב איך לא להיכשל. הוא מאמין בעובדים שלו ולוקח סיכונים באופן מושכל. הוא סומך על האנשים שלו. מקרין אופטימיות גם במצבים קשים ומזכיר את ההצלחות שהיו בעבר.

5) העברת מסר לצוות תהיה מלאה ולא חלקית.

6) התאמת ציפיות עם הכפיפים לו. חשוב היום בעולם של מדדים לדבר על מה אתה מצפה שיהיה בסוף איזה תוצאה ואיזה תהליך.

7) אימון בצוות שלך וביכולת שלו. אימון אחד בשני.

8) מבין ומפנים את מושג האחריות הניהולית והאישית.

9) המנהל הוא מייצג את הסטנדרטים הערכיים והמקצועיים שארגון מבקש לראות.

10) הוא משתף, מאציל ומעצים אבל הוא לוקח את ההחלטה הסופית.

11) מנהל צוות קובע את סדרי העדיפויות בביצוע. אין מצב שצוות יפעל בלי להגדיר מה סדר העדיפות ומה חשוב יותר. אתה מנחה את העובדים שלך לגבי סדרי עדיפויות ולא רק איך עושים דברים.

12) מאוד חשוב שהמהל יהיה אמפטי לעובדים והתקשורת איתם תהיה מלאת אימון ובגובה העיניים.

13) מתעניין בשלום הכפיפים שלו ושלום משפחתם.

14) מכיר את החוזקות של עובדי הצוות ומחזק אותם.

15) מחדיר מוטיבציה לצוות.

16) נותן דוגמא אישית. משמש כמודל להתנהגות ערכית ומקצועית.

17) הקשבה פעילה.

18) הביקורת שלו לא באה ממקום שיפוטי אלא מסתמך על עובדות ובמטרה לשפר.

19) פתוח לשינויים ורואה בהם הזדמנות לצמיחה וללמידה.

20) חדשן ויצירתי. לחשוב אחרת לחשוב יחד על דרכים אחרות.

21) מנסה כל העת להרחיב את סקופ הראייה של העובד.

22) מעודד למידה קבוצתית ומאמין בניהול הידע- אני צומח דרך זה שאני לומד ומשתף את הידע שלי.

23) מדגיש שיתוף הפעולה בין עובדי הצוות.

24) יש לו יכולת לעודד במצבי משבר.

25) במשוב על ביצועים הוא מבוסס על עובדות ועמידה במדדים ולא מכניס את הרגשות ואת הפאן האישי.

26) מבצע בקרות מעת לעת על הביצוע, התוצאות ותהליך העבודה.

27) מקיים פגישות תיאום ציפיות עם העובדים.

28) הנעה באמצעות השראה ולא באמצעות הסמכות והכוח.

29) מוצא את האיזון הנכון בין המשימתיות והשגת היעדים לבין רגישות לצד הרגשי והחברתי של העובדים.

30) יודע לנהל מו”מ למול הבוסים שלו ולמול ספקים ולקוחות וגם למול עובדיו.

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X