עבודת צוות

סיכום שיעור 8

zvikab

zvikab

פרטי הסיכום

קורס: עבודת צוות

מספר השיעור: 8

סיכום השיעור

עבודת צוות– סיכום שיעור 8- צביקה בוכהלטר  –17/02/2021

דמותו של המנהל האפקטיבי בצוות

  1. מנהל המפגין אסרטיביות טון דיבור ושפת גוף המבטאים ביטחון.
  2. כל שיחה למולו תוגדר על ידו באופן מלא וברור- מטרותיה ורגשותיה.
  3. יוצר אווירה המאפשרת דיאלוג פתוח, מעמיק ומשתף.
  4. מקרין אופטימיות אבל לא נרגע מלהתמקד. אם צריך בקשיים ובמטרה להתמודד מולם.
  5. העברת המסרים לצוות תהא מלאה ובטוחה ולא חלקית ומהוססת.
  6. יתאם ציפיות עם כפיפיו לגבי כל מטרה ויעד- ומה היה מצפה לראות בסיום הביצוע.
  7. אמון מלא בצוות וביכולתיו לסייע למנהל.
  8. מבין ומפנים את מושג האחריות הניהולית והאישית.
  9. ברור לכל, שהמנהל הוא המייצג את הסטנדרטים הערכיים והמקצועיים שהארגון מבקש לראות. ידרוש מהם לעמוד בסטנדרטים המקצועיים המשפטיים והאתיים.
  10. הוא משתף מאציל ומעצים-אבל ברור לכל שההחלטה הסופית היא שלו.
  11. מנהל הצוות הוא הקובע את סדרי העדיפויות בביצוע המטרות של הצוות – בנושא זה יכשיר את כפיפיו אבל ינסה שאלו לא יתבצעו באופן דוחק ולא מכבד.
  12. האינטראקציה שלו עם אנשי הצוות תהא מלאת ביטחון ו”בגובה העיניים” ובאורח מכבד (כולל הקשבה ואמפטיה).
  13. יתעניין בשלום הכפיף לו ושלום משפחתו באופן כנה ואותנטי.
  14. מחזק את חוזקת חברי הצוות שלו ויודע להוקיר ולשבח את החוזקות הללו.
  15. מחדיר מוטיבציה לצוות! יודע לעודד במצבי משבר. עוצמת אישיותו היא המקור להנעת הצוות ולא הדרגות על כתפיו והאיומים במניעת הטבות וזכויות.
  16. נותן דוגמא אישית, מעין רוח המפקד, משמש מודל להתנהגות ערכית ולאתיקה המקצועית כלפי כפיפיו.
  17. מכיר לפניי ולפנים את החוזקות של כל אחד מכפיפיו בצוות.
  18. הקשבה פעילה תוך שיקוף עמדת האחר, וזאת כדי להכיר ובעיקר להבין את נקודת המבט המקצועית של האחר.
  19. הביקורת שלו לא באה ממקום שיפוטי אלא ממקום של הצבת העובדות שיש צורך לשפרן.
  20. ראוי שיהיה פתוח לשינויים ויראה בהם הזדמנות ל”קפיצת דרך” וצמיחה.
  21. חדשן ויצירתי בפתרונות שנותן.
  22. ינסה כל העת להרחיב את סקופ הראייה של העובד כדי שיהיה מסוגל להבין את שיקולי ההנהלה בקבלת ההחלטות (ולא רק מהזווית הצרה של שיקולי העובד- אסטרטגיה, תמחור ותקצוב, אינטרסים צולבים ועוד).
  23. פיתוח הלמידה הקבוצתית וחשיבות ניהול הידע בצוות ולמול צוותים אחרים.
  24. הדגשה ואימון של השת”פ בצוות.
  25. יכולת לעודד במצבי משבר ולהעביר מהעוצמה האישיותית שלו – כולל שימוש בשפת הגוף (לעורר נוסטלגיה על הצלחות בעבר).

 

מנהל חייב לדבר בשפה של הכפיפים שלו. אם הוא מדור X ועובדיו מדור Y הוא צריך להתאים את עצמו לשפתם.

בעבר מי שהיה מחליף עבודה כל מספר שנים היה נחשב כדבר לא טוב, כאדם לא יציב. כיום החלפת עבודה כל מספר שנים נחשב לדבר טוב. כיום ישנם שינויים מהירים במקומות העבודה.

לדור ה- Y יש חשיבות למעגלי חיים נוספים: משפחה, חברים והם לא נשארים עד מאוחר בעבודה כי יש גם משפחה. הוא לא מתנצל כשהוא יוצא מוקדם מהעבודה.

מנהל מדור Y אוהב את האומץ לשנות וללמוד דברים חדשים. אוהב חידושים טכנולוגים, עבודה מרחוק.

היה רוצה שאם ישנה אפשרות של עבודה מהבית או ממקום אחר לא איכפת לו העיקר שהעוד יתן את התפוקה הרצוייה.

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X