עבודת צוות

סיכום שיעור 4

פרטי הסיכום

קורס: עבודת צוות

מספר השיעור: 4

סיכום השיעור

עבודת צוות שיעור – 4 (6.4.21)

פיתוח מנהיגות ומערך הדרכה בארגון

מהות הצוות – הגדרנו צוות, ההגדרה היא – מספר אנשים החוטרים לאותה מטרה.

צוות צריך להיות אפקטיביות, כאשר יש תפוקה שולית פוחתת, ככל שהצוות גדול יותר התפוקה יורדת ואם יש מאט מדי אנשים גם זה לא טוב ולכן לבנות צוות בגודל הנכון.

חלקי הצוות:

סמכותי

קואופרטיבי

תועלתי

המחדש

צוות טוב בנוי מכול סוגי האנשים, ואם יש חוסר בתכונה מסוימת בצוות הצוות לא יפעל באופן מייטבי.

תכונות אלו קיימות גם בכל עובד בנפרד כאשר יש תכונות יותר משמעותיות וכאלו שפחות ואפשר לחזק תכונות.

ראינו פרק מהסידרה קופה ראשית – הדרבי הגדול

העבודה בצוות היא הדרך הזולה ביותר להגיע לתוצאות המקסימאליות בארגון.

איך אני בונה צוות?

שימוש במילים:

שימוש אפקטיבי במילים, המוח האנושי לא יודע לקבל “לא”. אנשים מאוד אוהבים שחברי הצוות שלהם לוקחים אחריות. ולא אוהבים אנשים שמשתמשים בשפה שלא לוקחת אחריות.

אנשים לא אוהבים אנשים שמדברים בשפה שלילית ולכן צריך לדבר בשפה אוניברסלית, ושאנחנו סומכים על האדם שידע לנהל את הסיטואציה בעתיד יותר טוב.

 

מודל הנעה – פירמידת ההנעה:

יצירת חיבור בצוות – על ידי פעילויות, גיבושים, ביצוע פעילויות חיצוניות לעבודה, על מנת שהם יהפכו לכוח משימה שפועל למטרה אחת משותפת. צריך למצוא את המכנים המשותפים המקצועיים של העובדים בצוות ובהם צריך להשתמש כדי לחבר את חברי הצוות. אם אנחנו לא נמצא את נקודות החיבור כל מה שנעשה יהפוך להיות מאולץ. צריך לעשות הגדרת תפקיד בתוך הצוות, להגדיר גבולות גיזרה של כל אחד ואחד בתוך הצוות. וכך יהיה יותר קל להתחבר ברמה המקצועית. צוות נהיה אפקטיבי כאשר הצוות עובד גב אל גב. ברגע שצוות עובד פנים אל פנים וכל אחד מפחד שהגורם השני יפגע או ירמה אותו לא ניתן ליצור צוות.

בירור בתוך הצוות – שלב הבירור בה לברר את הצרכים של כל אחד מחברי הצוות, יש אנשים שהצורך העיקרי שלהם הוא הימנעות מפחד (בורח מהרע וחפש את הטוב) יש עובדים שמנסים לעשות טוב לפתח ולתרום ויש עובדים שמטרתם להימנע מדברים רעים דהיינו, שלא יצעקו עליו, שלא יעירו לו, שלא יתנו לו הערות, שלא יתנו לו עוד משימות, לא עוד אחריות. העובד שבורח מהרע כל הזמן ינסה לצמצם פעילות על מנת לא להיכנס לסיכונים מיותרים. עובד שרוצה טוב, תמיד יעלה יותר ויותר רעיונות ינסה לפתח, לתרום וכו. כאשר בונים צוות צריך להתאים את המשימות לסוג העובדים השונים.

מבצעים משימה – במקום להגיד מה אפשר להגיד

שיפור מתמיד בצוות –

גישור בין גורמים שונים בצוות –

אישור

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X