עבודת צוות

סיכום שיעור 4

tal barel

tal barel

פרטי הסיכום

קורס: עבודת צוות

מספר השיעור: 4

סיכום השיעור

עבודת צוות

שיעור 4-

6.4.2021

המרצה עשה סבב בין המשתתפים- באיזה צוות הייתם רוצים להיות?

לאחר מכן, שוחחנו על אילו בעיות עלולות להיות בצוות ובעבודה בצוות.

פיתוח מנהיגות ומערך הדרכה בארגון:

  • העובדים
  • הסביבה
  • הארגון

צפייה בפרק 5 בסדרת “קופה ראשית” ודיון משותף.

דיון-

למה חשוב שנוביל תהליך בתוך צוות? למה בכלל צריך לדעת איך לעבוד בצוות? למה חשוב לדעת איך בונים מחויבות של צוות?

העבודה בצוות היא הדרך הזולה ביותר להגיע לתפוקות/ תוצאות המקסימליות של הארגון.

הבעיה הכי גדולה של מנהלים היא איך מנהלים צוות ואיך גורמים לעבודת צוות.

מטרת צוות: מספר אנשים שחברו יחד, לעבודה משותפת (כמו הרמת אלונקה) או שלכל אחד תפקיד.

2 גישות

  1. גישה מקרסיסטית (קרל מרקס): האנשים כולם יחד למען המטרה.
  2. גישה פונקציונליסטית: על פי גישה זו, צוות הוא קבוצה של אנשים שלכל אחד תפקיד. ארגון שלם שמחולק לתתי צוותים שלכל צוות התפקיד שלו.

 

בהמשך השיעור, ביצענו את שאלון מיפוי עוצמות שנבנה ע”י המרצה.

 

סוגי טיפוסים:

  1. הטיפוס המממש- בדרך כלל יהיה ראש מחלקה. כישורים של אסרטיביות ומנהיגות. הטיפוס המממש ייחשב לכוח של הצוות, השולף אגרופים.
  2. הטיפוס המשתף פעולה (הקואופארטור) – כישורים של יחסי אנוש. הטיפוס המשתף פעולה ייחשב ללב של הצוות.
  3. הטיפוס המגייס- הדבר העיקרי שמעניין אותו הוא מה הוא מרוויח, החוזקות שלו הם משא ומתן.
  4. הטיפוס היצירתי- המחדש, חותר לחדשנות, רוצה ליצור יש מיש ויש מאין. חוזקות: יצירתיות, יציאה מהקופסה. חולשות- קשה להם להתמודד עם שגרה.

עבודת צוות טובה תקרה כאשר יהיו בצוות את כל ארבעת הטיפוסים. צוות שכולו מורכב מאותם אנשים הוא בדרך כלל צוות שלא יצליח במשימות שלו.

גיוון תעסוקתי– עדיף שיהיה לנו גיוון תעסוקתי בתוך צוות על מנת לבצע את המשימה ולהגיע למטרה.

נשאלת השאלה– איך אני בונה צוות ואיך אני מגייס אנשים לצוות?

מה מחבר בין אנשים? ערכים משותפים.

הדבר הראשון בחיבור הוא למצוא מכנים משותפים בין חברי הצוות.

מכנה משותף רגשי ומכנה משותף מקצועי.

מה יכולה להיות הסיבה שצריך להיות מכנה משותף מקצועי ורק אחר כך מכנה משותף רגשי?

הגדרת תפקיד= דבר ראשון לפני הכל, יש להגדיר תפקיד, ברגע שכל אחד בצוות יודע ומכיר את התפקיד שלו, יותר קל לנו להתחבר ברמה המקצועית.

צוות הופך להיות אפקטיבי כשהוא עובד גב אל גב, בשיתוף פעולה.

 

פירמידת ההנעה:

חיבור

בירור

שיפור

גישור

אישור

 

מה משפיע על התקשורת שלנו עם אחרים?

  • מספר האנשים המעורבים בתהליך.
  • המילים:
  1. אנשים אוהבים מילים חיוביות. אנשים לא אוהבים לשמוע את המילה “לא”.
  2. אנשים אוהבים לקיחת אחריות.
  3. אנשים אוהבים לשמוע שהם בסדר, לא אוהבים לשמוע שהם הבעיה.
  4. אנשים אוהבים לשמוע ש”יהיה טוב”.
  • סגנון אישי וחברתי.
  • ניהול רגשות.
  • הבנת הסיטואציה.

 

סיכום השיעור על פי המרצה:

בחלק הראשון של השיעור, הגדרנו מהו צוות.

צוות= צוות הוא מספר אנשים החותרים לאותה מטרה.

דיברנו על זה שצוות צריך שתהיה אפקטיביות. כדאי שיהיה מספר אופטימלי של אנשים בצוות לעומת המטרה.

בחלק השני של השיעור דיברנו על סוגים שונים של אנשים שיש בצוות, חילקנו לארבעה סוגים שונים: מממש- סמכותי, משתף הפעולה, מגייס, יצירתי- מחדש.

צוות טוב הוא מקיף את כל ארבעת הטיפוסים, אפ יש צוות שיש בו יותר מידי מסוג אחד.

במקרה שלנו, מרבית האנשים הם טיפוס יצירתי- עובדי מדינה.

למי שיש מעוצמה מסוימת עודף וחוסר במקומות אחרים- יכול לשנות את ההתנהגות שלו, גם על בסיס השאלון.

עוצמה בשונה מתכונה ניתנת לשינוי ולשליטה בעוד שתכונה פחות ניתן לשלוט.

בחלק השלישי של השיעור, דיברנו על המילים, על השימוש במילים. ישנם ארבעה כללים לשימוש אפקטיבי במילים:

  1. להימנע משימוש בשפה שלילית, המוח לא קולט את המילה לא.
  2. אנשים אוהבים שחברי הצוות לוקחים אחריות.
  3. אנשים לא אוהבים לשמוע שהם אחראים למצב שלילי או שהם לא בסדר. כדאי להשתמש בעיקרון האוניברסליות.
  4. אנשים תמיד אוהבים לשמוע שיהיה יותר טוב.

השימוש בארבעת הכללים בצוות יכולה להיות מאוד אפקטיבית עבור מי שעובד וחי בצוות.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X