עבודת צוות

סיכום שיעור 4

פרטי הסיכום

קורס: עבודת צוות

מספר השיעור: 4

סיכום השיעור

עבודת צוות שיעור – 4 (6.4.21)

צוות- מס’ האנשים שחותרים לאותה מטרה צוות צריך שתהיה לו אפקטיביות אם יש יותר מידי אנשים זה טוב אם יש פחות זה גם לא טוב צריך להיות מספר נורמלי.

סוגים שונים של אנשים שיש בצוות:

טיפוס הממש-  שהוא הסמכותי

הטיפוס קופרטיבי משתף פעולה –  הוא משתף הפעולה הוא יודע לתפקד בצוות הטיפוס שהחוזקות שלו זה יחסי האנוש מאד אוהבים אותו העוצמה העיקרית היא האינטליגנציה הרגשית החולשות מאד חזקות זה לא ישפיע על רמת הביצוע העבודה שלהם תלויה בזה שהם רוצים להרגיש שהם טובים לכולם אדם כזה יחשב ללב של הצוות בעיקר הוא טוב אם אנשים שווים לו בסטטוס מורות, פסיכולוגיות.

הטיפוס המגייס– חושב כלכלי הפקה של אירועים, הוא יודע לעשות את הדברים בגדול יודע לעשות את הדברים בצורה מרשימה מאד הוא משתעמם מהר צריך שיהיה מגייס בכל קבוצה.

הטיפוס המחדש היצירתי- המחדש הוא סגנון שחותר לחדשנות למשהו שלא היה קודם רוצה לעשות כל מיני דברים שיבליטו את הביטוי האישי שלו ויראה שיש לו כל הזמן רעיון נוסף החזקות שלו יצירתית חשיבה מחוץ לקופסא.
עבודת צוות טובה זה שיש את כל המרכיבים, סמכותי, רגיש, חמדן, יצירתי.

למה לדעתנו יש מצב שמרבית האנשים הם בעצם דומים אחד לשני ולא שונים?
מכיוון שהם מקובעים.

פירמידת התנעה– אישור, גישור, שיפור, בירור חיבור.

צוות טוב מקיף את ארבעת הסוגים אם יש צוות שיש בו יותר מידי מסוג אחד זה אומר שהוא לא ידע להתמודד עם אתגרים שיפקדו אותו בשירות המדינה יש הרבה אנשים אופרטיביים ולכן יש חוסרים משמעותיים בסגנון המגייס.

מי שיש לו מתכונה אחת עודף מסוים וחוסר במקומות אחרים הוא יכול לשנות את ההתנהגות שלו על בסיס השאלון עוצמה בשונה מתכונה היא ניתנת לשינוי לשיפור ולשליטה.

מה משפיע על התקשורת שלנו עם אחרים?

  • מס’ האנשים המעורבים בתהליך
  • המילים
  • הסגנון האישי והחברותי
  • ניהול הרגשות
  • הבנת סיטואציה

ארבעת הכללים לשימוש במילים:

  1. להימנע משפה שלילית המוח האנושי לא קולט את המילה לא והאדם לא יודע מה לעשות במקום זה
  2. אנשים מאד אוהבים שחברי הצוות שלהם לוקחים אחריות
  3. אנשים לא אוהבים לשמוע שהם לא בסדר או שמשהו באופי גורם כל זמן לעשות את הדברים הלא נכונים לכן עדיף לדבר בשפה מקצועית.
  4. אנשים אוהבים לשמוע שיהיה יותר טוב.

פיתוח מנהיגות ומערך הדרכה בארגון
מהות הצוות – הגדרנו צוות, ההגדרה היא – מספר אנשים החוטרים לאותה מטרה.
צוות צריך להיות אפקטיביות, כאשר יש תפוקה שולית פוחתת, ככל שהצוות גדול יותר התפוקה יורדת ואם יש מאט מדי אנשים גם זה לא טוב ולכן לבנות צוות בגודל הנכון.
חלקי הצוות:
סמכותי
קואופרטיבי
תועלתי
המחדש
צוות טוב בנוי מכול סוגי האנשים, ואם יש חוסר בתכונה מסוימת בצוות הצוות לא יפעל באופן מייטבי.
תכונות אלו קיימות גם בכל עובד בנפרד כאשר יש תכונות יותר משמעותיות וכאלו שפחות ואפשר לחזק תכונות.
ראינו פרק מהסידרה קופה ראשית – הדרבי הגדול
העבודה בצוות היא הדרך הזולה ביותר להגיע לתוצאות המקסימאליות בארגון.
איך אני בונה צוות?
שימוש במילים:
שימוש אפקטיבי במילים, המוח האנושי לא יודע לקבל “לא”. אנשים מאוד אוהבים שחברי הצוות שלהם לוקחים אחריות. ולא אוהבים אנשים שמשתמשים בשפה שלא לוקחת אחריות.
אנשים לא אוהבים אנשים שמדברים בשפה שלילית ולכן צריך לדבר בשפה אוניברסלית, ושאנחנו סומכים על האדם שידע לנהל את הסיטואציה בעתיד יותר טוב.

מודל הנעה – פירמידת ההנעה:
יצירת חיבור בצוות – על ידי פעילויות, גיבושים, ביצוע פעילויות חיצוניות לעבודה, על מנת שהם יהפכו לכוח משימה שפועל למטרה אחת משותפת. צריך למצוא את המכנים המשותפים המקצועיים של העובדים בצוות ובהם צריך להשתמש כדי לחבר את חברי הצוות. אם אנחנו לא נמצא את נקודות החיבור כל מה שנעשה יהפוך להיות מאולץ. צריך לעשות הגדרת תפקיד בתוך הצוות, להגדיר גבולות גיזרה של כל אחד ואחד בתוך הצוות. וכך יהיה יותר קל להתחבר ברמה המקצועית. צוות נהיה אפקטיבי כאשר הצוות עובד גב אל גב. ברגע שצוות עובד פנים אל פנים וכל אחד מפחד שהגורם השני יפגע או ירמה אותו לא ניתן ליצור צוות.
בירור בתוך הצוות – שלב הבירור בה לברר את הצרכים של כל אחד מחברי הצוות, יש אנשים שהצורך העיקרי שלהם הוא הימנעות מפחד (בורח מהרע וחפש את הטוב) יש עובדים שמנסים לעשות טוב לפתח ולתרום ויש עובדים שמטרתם להימנע מדברים רעים דהיינו, שלא יצעקו עליו, שלא יעירו לו, שלא יתנו לו הערות, שלא יתנו לו עוד משימות, לא עוד אחריות. העובד שבורח מהרע כל הזמן ינסה לצמצם פעילות על מנת לא להיכנס לסיכונים מיותרים. עובד שרוצה טוב, תמיד יעלה יותר ויותר רעיונות ינסה לפתח, לתרום וכו’ כאשר בונים צוות צריך להתאים את המשימות לסוג העובדים השונים.
מבצעים משימה – במקום להגיד מה אפשר להגיד
שיפור מתמיד בצוות –
גישור בין גורמים שונים בצוות –
אישור

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X