עריכה לשונית וכתיבה מנהלית

סיכום שיעור 12

roeiya

roeiya

פרטי הסיכום

קורס: עריכה לשונית וכתיבה מנהלית

מספר השיעור: 12

סיכום השיעור

בתחילת השיעור דיברנו על מה שלמדנו בשיעור הקודם- חוק איסור לשון הרענלמד היום על ניסוח הולם ולא הולם – לדוג: האם נכון לומר לצאת את הארץ או לצאת מהארץ- הנכון הוא לצאת מהארץהתחלנו בתרגול הנושא דרך האתר של דואר ישראל – דרך קישור לשירות ‘דואר עוקב’ ,העוסק בפירוט השירות ותנאיו, דרכו (דף האינטרנט של השירות) ניסחנו מחדש מספר משפטים.
הועלתה נקודה האם כל שינוי הוא הכרחי ולא שינוי לפי טעם- בעזרת סרטון בשם ‘ עברית גבוהה'(רונית גדיש) של האקדמיה ללשון העברית הובהרה הנקודה .-כך שניתן להשתמש  באוצר מילים וביטויים ככל האפשר אך חשוב  שיהיה בהקשר נכון וברמת שפה מתאימה  .  לאחר מכן תרגלנו עשרה משפטים סבילים לפעילים תוך הטיות זמנים בהתאם תרגול נוסף של ניסוח נכון כולל תרגול משפטים  פעילים וסבילים – טקסט על פס”ד : הזכות להישכח מ-GOOGLE\גיא קדם
חלק שני-המשך תרגול הטקסט מחלקו הקודם  של השיעור דרך תיקון משפטים פעילים  וסבילים בהמשך, תרגלנו קובץ משפטים משובשים נוסף
המשך הסרט – נאום המלך (ג’ורג’ השישי)לאחר מכן הרצאה מ’TED’ – הקשור לתורת הנאום של אריסטו: לדבריו הנאום  באופן כללי בנוי על שלושה חלקים: אתוס ערכים משותפים פאתוס רגש בזמן דיבור לוגוס טיעוני שכנוע אורן אומר שהמרצה משתמש בטכניקות נאום מתודות הקשורות לפתוס. כלומר, כל הסרטון הוא למעשה פאתוס ,דברין משניים, לא משהו שרואים
בחלק השלישיאורן הציג את נאומה הראשון של איילת שקד בכנסת וניתחנו את השגיאות הלשוניות ואת ההגייה בנאום ,טון דיבור וכו’ לעומת נאום אחר משנת 2010 . שמנו לב להבדלים ולשיפור המשמעותי בין הנאומים .ראינו לאחר מכן נאום של ח”כ לשעבר שולי מועלם ,בדגש בעיקר על האתוס(ההורים,ציונות ,סיפור חיים )מתוך חלקי הנאום ע”פ אריסטו נאום נוסף שראינו הו נאום הבכורה של ח”כ תהילה פרדמן ,

 

 

 

.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X