עריכה לשונית וכתיבה מנהלית

סיכום שיעור 6

orlyhan

orlyhan

פרטי הסיכום

קורס: עריכה לשונית וכתיבה מנהלית

מספר השיעור: 6

סיכום השיעור

שיעור מס’ 6:

השיעור התחיל עם קריאת טקסט ותיקון השפה שלו.

למדנו כי:

  • משפט יכול להתחיל במילה כנראה, נראה ש.
  • באופן כללי בכתיבה עלינו להמנע משימוש ב”ש” וב”כאשר”.
  • ניבים וביטויים – יש להשתמש בפחות, בכתיבה מנהלית או מוסדית צריכה להיות כתיבה ידידותית ובהירה.
  • שימוש רב במרכאות אסורה בהחלט. מרכאות נועדו לצורך ציטוט או לצורך הבהרה.

לאחר ההספקה הראשונה התחלנו ללמוד על חלקי דיבור:

בשפות יש 2 חלקים חשובים:

  1. שם עצם – נותן שמות לדברים.
  2. פועל – המטרה שלו להגיד מה קרה.

ישנה חלוקה משנית:

שם תואר, תואר הפועל, מיליות.

למדנו כי הרחבת השפות נעשת ע”י קליטת שם עצם משפות זרות כמו טלפון וממנו גזרנו את המילה לטלפן.

מיליות – אילו המילים המקשרות – עם, אם, אל, ל, על, וכו’.

הפועל:

-במשפט הוא היסוד של כל הדיבור האנושי.

-הוא המרכיב העיקרי במשפט בכל שפה.

-הוא קובע מה יהיה נכון במשפט.

-בעברית הפועל משתנה על פי שם העצם.

-פועל יש 7 בניינים, והם: פעל, נפעל, הפעיל, הופעל, פיעל, פועל והתפעל.

למדנו כי בניין פעל יכול (גם בעבר) ואין אומרים יכלתי אלא יכולתי.

 

לאחר מכן עברנו ללמוד על השורש: 

-המרכיב הבסיסי של המילים הוא השורש.

-כל השורשים הם בני 3 אותיות.

עבדנו על דוגמאות

שיעור הבא נמשיך

לילה טוב

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X