עריכה לשונית

סיכום שיעור 2

noa peretz

noa peretz

פרטי הסיכום

קורס: עריכה לשונית

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

נושא השיעור: מיומנות תקשורת בינאישית

לדבר על מה אנחנו צריכים לעשות בכדי להעביר מסרים בצורה משכנת, בצורה יעילה, ברורה, ממוקדת ומעוררת עניין.
חשיבה תבניתית:
* התבוננות בהבווה על סבך העבר
* האדם בעל צורך בביטחון, שליטה ובטיחות
* מחיקת זיכרונות העבר תוביל לאנרגיה של חדשנות
אנחנו פועלים עפ”י הטייס האוטומטי שלימדו אותנו – פועלים עפ”י תבניות – מתבססים על זכרונות הרגלים ודפוסים מוכרים.
ברגע שאני מפיק את התובנות ונהפך לנוכח ברגע, להבין מה אומרים לי, מה הצרכים של הבן אדם הזה. מתוך מקום של בחירה, מקום של הקשבה שכל מה שאומרים לי אני לוקחת. בכדי לייצר אינטרציה ושיח אפגטיבי זה דורש מאיתנו להיות מחוברים לאנשים.
דוגמא לתבנית: ראיון עבודה – מגייסים מועמדים לתפקידים קיימים. המנהל המגייס שמוציא את המכרז מפרסם את הכישורים הדרושים מהמועמד (תבנית).
גורלו של המועמד יחרץ לפי ההסיטוריה של התפקיד הקודם שלו – לפי איך שהוא מספר על התפקיד אני יכולה להבין אם הוא מתאים לתפקיד המוצע בהווה.
אם במשרה הזו היה עובד גרוע במשהו מסויים אז ארצה לגייס עובד שטוב בדבר הזה, אם לפני היה עובד מעולה נרצה לגייס עובד שיהיה מעולה בדיוק כמוהו.

סרטון:
אדם נואם ומדבר על תומס אדיסון, וולט דיסני, צ’רלי צפלין, דרבין (לא החזק שורד), רוברט גודר (מפתח וממציא את הרקטה) שנדחו על ידי רבים מהאולפנים, מהמסעדות.
אלו אנשים שהלכו נגד הסביבה, נגד הלעג, נגד חוסר האמונה.
הסביבה לא מאפשרת לחדשנים לפרוח ולצמוח.
אלו הם אנשים שמסתכלים על המציאות בצורה אחרת לגמרי. רואים דברים בצורה שונה.
יצירתיות וחדשניות מחיייבים מנהיגות.

מקרה מבחן – חוסר תקשורת:
גיא עובד חדש.
בשיחת תיאום הציפיות בכניסה לתפקיד נאמר כי במסגרת תפקידו יבצע 2 כוסעים מרכזיים.
הממונה הישיר היה יושב לעיתים רחוקות עם גיא.
גיא חש חוסר וודאות בתפקיד עקב שינויים המתרחשים בשוטף.
המשימה: על הקבוצה לתת פיתרון כיצד לנהל את השיחה בצורה אפקטיבית ולפתור את הבעיות.
מהי שיחת תיאום ציפיות אפקטיבית? מה צריך לקרות בשיחה בכדי שתהיה איכותית?
כובע מקצועי:
* פיצוח והגדרת תפקיד – תחומי אחריות בכל פרויקט, הצבת יעדים, תעדוף משימות.
* אלו חלקים בתפקיד ניתן להציע רעיונות ולהביא חדשנות?
* לדבר על האיכויות – הצלחות, נקודות חוזקה ומה הקשיים שאני צופה.
* רקע על האנשים – ממשקים פנימיים וחיצוניים, למי לפנות במידת הצורך ובאיזה נושא, דרג ביחד למבנה ארגוני/ מחלקתי.
* מה החלק של כל אחד מהאנשים במשימות? מה חלוקת העבודה.
* אופק קידומי? מה האפשרויות בתפקיד?
* השקעה בלמידה? הדרכות מקצועיות/ העשרה/ חניכה אישית.
* תהליכי בקרה ומשוב – פ.א, שיחות רבעוניות/ חודשיות/ חצי שנתיות/ שנתיות – תכנית מעקב לעובד.

כובע בינאישי:
*שיחות אישיות – דילמות/ קשיים/ רעיונות/ סוגיות/ פתרונות
*לקיים פגישת המשך של העובד מול הצוות
* מדיניות דלת פתוחה – האם יש מישהו שרואה אותי?

 

משנים את השיח
במקום מה חשוב לכם,
ל – למה חשוב לכם?

ה – למה זה הבסיס של הדברים ועליו אנחנו מוסיפים את המה ולאחר מכן את האיך.
איך – מה צריך לעשות ברמה האופרטיבית בכדי לקדם את זה, תוכנית עבודה.
מה – מה היעד, מה עיקר ומה טפל.

נאום המעלית:
נתקענו במעלית עם מישהו שיכול לקדם אותנו.
מטרתנו להגדיר בפשטות ובמהירות אדם, מקצוע, מוצר, שירות, ארגון או אירוע אותו נציע.
לרתום, לייצר מחוברות – דורש מאיתנו לעשות הכנה, לבנות ארגז כלים בסיסי.
נאום מעלית מנצח:
* הצגה עצמית – שם מלא, תפקיד, ניסיון רלוונטי בהתאם לנושא שאני רוצה לקדם, ניסיון כללי, משפט פתיחה פיקטני, השכלה.
איך ליייצר בנו עניין? מכנה משותף, הומור, חיוך, אסתטיקה, הופעה ייצוגית, אנרגיה גבוהה, תשוקה.
* הצגת מידע – ממוקד במטרה: עיקר מול תפל.
* הבאת דוגמא מהשטח
* יצירת קשר עיין, אינטונציה משכנעת ולא מונוטונית
* להתאים את עצמנו לשפה של האדם.

איך יוצרים המשכיות?
סיכום קצר בין חצי – 2 דקות.
* לקבוע פגישת המשך
* להחליף טלפונים, מיילים
הכוח הוא בידיים שלי

ישיבת צוות בזום:

במציאות של טכנולוגיה, המטרה שלנו היא להעביר מסרים מתוך הבנה שהיא חייבים להיות מסרים עיניינים אבל לעשות זאת בצורה ריגשית לפרטים לצד המציאות הטכנולוגית.
מה צריך כדי שהישיבה בזום תהיה בשיאה?
* חווית “זיקוק” – מסרים מהירים ולדבר “תכלס” ופחות מסביב תוך שימוש בדוגמאות קונקרטיות.
* העברת הפעלה כלשהי לעורר שיתוף.
* קבלת פידבקים ולוודא הבנה במהלך הישיבה.
* הגדרת גבולות – מניעת הפרעות טכניות, ליישם חלוקת קשב בתוך נוכחות במרחב הוירטואלי.
תיאום ציפיות:
* “לחמם מנועים” (הכנה) – נציע הרחבות (לינק), מייל קודם עם נושאי הישיבה.
* פתיחה: מטרות ישיבה (מה אנחנו רוצים להשיג?) וחלוקה לתתי נושאים, זמן לשאלות, כתיבה בצ’ט.
* רגע לפני סיום: חזרה על נושאים שעלו, תובנות מהישיבה, צילום תמונה משותפת.
SETING
* מספר משתתפים עד 8 אנשים
* לבוש – כאילו “יצאנו מהבית”
*בדיקת כלים – סאונד, וידאו, רעשי רקע
* ארגון סביבה – תאורה, זווית צילום, רקע מצולם, סביבה מסודרת.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X