עריכה לשונית

סיכום שיעור 2

tali el al

tali el al

פרטי הסיכום

קורס: עריכה לשונית

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

נושא השיעור: מיומנות תקשורת בינאישית

לדבר על מה אנחנו צריכים לעשות בכדי להעביר מסרים בצורה משכנת, בצורה יעילה, ברורה, ממוקדת ומעוררת עניין.
חשיבה תבניתית:
* התבוננות בהבווה על סבך העבר
* האדם בעל צורך בביטחון, שליטה ובטיחות
* מחיקת זיכרונות העבר תוביל לאנרגיה של חדשנות
אנחנו פועלים עפ”י הטייס האוטומטי שלימדו אותנו – פועלים עפ”י תבניות – מתבססים על זכרונות הרגלים ודפוסים מוכרים.
ברגע שאני מפיק את התובנות ונהפך לנוכח ברגע, להבין מה אומרים לי, מה הצרכים של הבן אדם הזה. מתוך מקום של בחירה, מקום של הקשבה שכל מה שאומרים לי אני לוקחת. בכדי לייצר אינטרציה ושיח אפגטיבי זה דורש מאיתנו להיות מחוברים לאנשים.
דוגמא לתבנית: ראיון עבודה – מגייסים מועמדים לתפקידים קיימים. המנהל המגייס שמוציא את המכרז מפרסם את הכישורים הדרושים מהמועמד (תבנית).
גורלו של המועמד יחרץ לפי ההסיטוריה של התפקיד הקודם שלו – לפי איך שהוא מספר על התפקיד אני יכולה להבין אם הוא מתאים לתפקיד המוצע בהווה.
אם במשרה הזו היה עובד גרוע במשהו מסויים אז ארצה לגייס עובד שטוב בדבר הזה, אם לפני היה עובד מעולה נרצה לגייס עובד שיהיה מעולה בדיוק כמוהו.

סרטון:
אדם נואם ומדבר על תומס אדיסון, וולט דיסני, צ’רלי צפלין, דרבין (לא החזק שורד), רוברט גודר (מפתח וממציא את הרקטה) שנדחו על ידי רבים מהאולפנים, מהמסעדות.
אלו אנשים שהלכו נגד הסביבה, נגד הלעג, נגד חוסר האמונה.
הסביבה לא מאפשרת לחדשנים לפרוח ולצמוח.
אלו הם אנשים שמסתכלים על המציאות בצורה אחרת לגמרי. רואים דברים בצורה שונה.
יצירתיות וחדשניות מחיייבים מנהיגות.

מקרה מבחן – חוסר תקשורת:
גיא עובד חדש.
בשיחת תיאום הציפיות בכניסה לתפקיד נאמר כי במסגרת תפקידו יבצע 2 כוסעים מרכזיים.
הממונה הישיר היה יושב לעיתים רחוקות עם גיא.
גיא חש חוסר וודאות בתפקיד עקב שינויים המתרחשים בשוטף.
המשימה: על הקבוצה לתת פיתרון כיצד לנהל את השיחה בצורה אפקטיבית ולפתור את הבעיות.
מהי שיחת תיאום ציפיות אפקטיבית? מה צריך לקרות בשיחה בכדי שתהיה איכותית?
כובע מקצועי:
* פיצוח והגדרת תפקיד – תחומי אחריות בכל פרויקט, הצבת יעדים, תעדוף משימות.
* אלו חלקים בתפקיד ניתן להציע רעיונות ולהביא חדשנות?
* לדבר על האיכויות – הצלחות, נקודות חוזקה ומה הקשיים שאני

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X