עריכה לשונית

סיכום שיעור 2

Mirihovel

Mirihovel

פרטי הסיכום

קורס: עריכה לשונית

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

שיעור 2- עריכה לשונית

  • נדבר על מיומנות תקשורת בינאישית
    המטרה היא לשפר את תהליכי העבודה.
  • דרכים להעברת מסרים בצורה משכנעת לטובת יצירת ‘בונדינג’- לגעת במה שחשוב וחיוני למאזין.
  • כלים להעברת מסרים בצורה ברורה, יעילה וממוקדת – סממנים גלויים וסמויים.

כשאנו מדברים על תקשורת מדברים אתנו על מה ואיך להגיד. המטרה היא לברר מה מנהל אותנו בזה.

תרגיל בשיעור ‘צמדי מספרים’=> מראה שמה שקורה פעמים רבות זה שלרב אני אסתכל על בעיה ואחשוב על פתרונות מוכרים.. שייתכן ויובילו אותי לתקיעות. המשמעות, אני צריך למצוא פתרונות אחרים ולחשוב מחוץ לקופסה.

חשיבה תבניתית:

  • “התבוננות בהווה על סמך העבר”
  • האדם בעל צורך בביטחון, שליטה ובטיחות
  • מחיקת זיכרונות העבר תוביל לאנרגיה של חדשנות
  • המוח שלנו פועל לפי תבניות

99% מתהליך קבלת ההחלטות שלנו מתבסס על זיכרונות, הרגלים ודפוסם מוכרים.

מקרה מבחן- חוסר תקשורת (תרגיל בקבוצות):

  • גיא הוא עובד חדש.
  • בשיחת תיאום הציפיות בכניסה לתפקיד נאמר כי במסגרת תפקידו יבצע 2 כובעים מרכזיים.
  • הממונה הישיר היה יושב לעיתים רחוקות עם גיא.
  • גיא חש חוסר וודאות בתפקיד עקב שינויים המתרחשים בשוטף.

נקודות להתייחסות בשיחת תאום ציפיות:
פיצוח והגדרת תפקיד- תחומי אחריות בכל פרויקט, הצבת יעדים, תעדוף משימות.
באלו חלקים בתפקיד ניתן להציע רעיונות ולהביא חדשנות
על האיכויות- הצלחות, נקודות חוזקה ומה הקשיים שאני צופה
רקע על האנשים – ממשקים פנימיים וחיצוניים, למי לפנות במידת הצורך ובאיזה נושא, דרג ביחס למבנה ארגוני/מחלקתי.
מה החלק של כל אחד מהאנשים במשימות? מהי חלוקת העבודה.
אופק קידומי? מה האפשרויות בתפקיד?
השקעה בלמידה? הדרכות מקצועיות/הכשרה/OJT/חניכה אישית
תהליכי בקרה ומשוב- פ.א, שיחות רבעוניות/חודשיות/ חצי שנתיות/שנתיות
תכנית מעקב לעובד- שיחות אישיות דילמות/קשיים/רעיונות/סוגיות/פתרונות

כובע בינאישי
:
שיחות אישיות- דילמות/קשיים/רעיונות סוגיות/פתרונות
לקיים פגישת המשך של העובד מול הצוות
מדיניות דלת פתוחה- האם מישהו רואה אותי?
מהו הסגנון ולו אני חי? צרכים, מה חשוב, מה צורת החשיבה

משנים את השיח,במקום מה חשוב לכם ל- למה חשוב לכם?

זו שפה שעוסקת באינטליגנציה רגשית רוחנית, ובהבנה שלכולנו חשוב להבין מהו הערך המוסף  של המשימה? מהו הערך שלי בתוך המשימה? מה יוצא לי מזה? מדוע המשימה כ”כ חשובה?, לאן נגיע במשימה, ולאן זה לוקח אותנו?.

מעגל הזהב מדבר על לשנות את סדר הצגת הטענות
מעגל חיצוני-איך? תוכנית עבודה, איך נקדם את התהליך.
מעגל אמצעי– מה? (המשימה/היעד, או על מה אנחנו מדברים/מה עיקר ותפל

“ברגע שנבין את ה-למה.. נוכל לשאת כל- איך”.
מעגל פנימי- למה?
לדוג’: כשאני מציג בפרזנטציה, או יושב מול המנהל שלי ומדבר על המשימה שלי=>המקום הוא כזה שבו אני בעל ערך, ומביא את החוזקות והייחודיות שלי- אז כדאי לך להקשיב לי, היות ואני בא גם עם בטחון עצמי.

נאום המעלית-
זהו סוג של  small talk איכותי שמאפשר מעבר לנושא המרכזי עליו נרצה לדבר.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X