עריכה לשונית

סיכום שיעור 5

Revitalh

Revitalh

פרטי הסיכום

קורס: עריכה לשונית

מספר השיעור: 5

סיכום השיעור

ערכנו טקסט לדוגמה העוסק ביערות של קק”ל. בטקסט זה ראינו מספר תופעות שהעלו לדיון כמה סוגיות:

1.       ראשי תיבות או נוטריקונים – ראשי תיבות לפתוח כלומר לא להשאירן כראשי תיבות אלא לפתוח אותם למשל – ע”י= על ידי, כ”כ =כל כך.
נוטריקון – להשאיר. לדוגמה: החייל פונה לבי”ח רמב”ם= בית החולים רמב”ם.
אם קוראים מילה כמילה
(נוטריקון, אז האות האחרונה צריכה אות סופית במקרה של מנצפ”ך – שת”ף,
תש”ף, תש”ץ, תש”ן ולא תש”נ) סכו”ם. לגבי ראשי תיבות –
בכתיבת שם – ש”י עגנון ולא ש.י עגנון – בנדוד, א’ ולא בנדוד, א. ג’יי.קיי
רולינג – ג”ק רולינג ; ק”ס לואיס ולא ק.ס,

2.       סדר של מספרים נכתב מימין לשמאל

3.       הוספת ש הזיקה – ארץ שבה נולדנו, ארץ שנחיה בה

4.       התערבות העורך בתוכן (עריכת תוכן ועריכת לשון) – לבוא מתוך ענווה אל הטקסט ולא לחשוב שאנחנו יודעים יותר טוב מכולם. אלא אם כן מדובר בעניין לשוני וסגנוני

5.       חוסר היגיון בכתיבה – לפעמים פשוט מדובר במשהו שאנחנו לא מבינים ואז מתקנים לפני הבנתנו ב”עקוב אחר שינויים” ולאחר מכן שולחים לכותב שייראה אם אכן צדקנו בהבנתנו

6.       שרשרת סמיכויות – עשויה ליצור חוסר בהירות כמו “חייו וגלגוליו של היער – רואים שזה פשוט לא הגיוני

7.      רווחים – לוודא שאין פדיחות

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X