עריכה לשונית

סיכום שיעור 2

talbs

talbs

פרטי הסיכום

קורס: עריכה לשונית

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

מיומנויות בתקשורת בינאישית:

אנחנו פועלים ובנויים בצורה תבניתית.

בהרבה ארגונים החשיבה היא תבניתית- העבר משפיע על קבלת ההחלטות. העבר מושפע מניסיון חיים, חינוך, חברה, משפחה סביבה – כל אלה מובילים לקיבעון מחשבתי.

ככל שמתבגרים צוברים ניסיון, נהיים חכמים יותר, מדוייקים יותר ויחד עם זאת תבניתיים. העבר לא יכול להיות חלק במערך השיקולים. צריך להיות יותר נועזים, לשאול שאלות, לחקור, לצבור ידע ולהביא לדרך פעולה חדשה בתוך גבולות הגזרה שלי. לצאת החוצה לא תמיד מתקבל בארגונים לכן צריכים להיות גמישים בתוך כללי המשחק (תרגיל צמדי מספרים).

מקרה מבחן – חוסר תקשורת:

עובד חדש וממונה ישיר. בשיחת תיאום הציפיות בכניסה לתפקיד נאמר כי במסגרת תפקידו יבצע העובד 2 כובעים מרכזיים.

הממונה הישיר היה יושב לעיתים רחוקות עם העובד.

העובד מרגיש חוסר וודאות בתפקיד עקב שינויים המתרחשים בשוטף.

חלוקה לקבוצות – משימה: על הקבוצה לתת פיתרון כיצד לנהל את השיחה בצורה אפקטיבית ולפתור את הבעיות.

מהי שיחת תיאום ציפיות אפקטיבית? מה צריך לקרות בשיחה בכדי שתהיה איכותית?

בפן המקצועי:

  • אלו חלקים בתפקיד ניתן להציע רעיונות ולהביא חדשנות?
  • פיצוח והגדרת תפקיד – תחומי אחריות בכל פרויקט, הצבת יעדים, תעדוף משימות.
  • לדבר על האיכויות – הצלחות, נקודות חוזקה ומה הקשיים שאני צופה.
  • רקע על האנשים – מהם הממשקים הפנימיים והחיצוניים, למי לפנות במידת הצורך ובאיזה נושא.
  • מה החלק של כל אחד מהאנשים במשימות? מה חלוקת העבודה.
  • מה האפשרויות בתפקיד? האם יש לאן להתקדם?
  • הדרכות מקצועיות/ פיתוח/העשרה/ חניכה אישית.
  • * תהליכי בקרה ומשוב – שיחות רבעוניות/ חודשיות/ חצי שנתיות/ שנתיות – תכנית מעקב לעובד.

בפן האישי:

  • שיחות אישיות
  • דלת פתוחה, האם קיים? האם יש למי לפנות?

נאום המעלית:

נתקענו במעלית עם מישהו שיכול לקדם אותנו, לפתוח בפנינו דלתות.

המטרה שלי להעביר מסר פשוט ברור ומהיר עבור השירות/המקצוע/המוצר/ארגון וכו’ אותו אני רוצה להציע.

עלי לייצר מחוברות – דורש מאיתנו לעשות הכנה, לבנות ארגז כלים בסיסי.

  • הצגה עצמית – שם מלא, תפקיד, ניסיון רלוונטי בהתאם לנושא שאני רוצה לקדם, ניסיון כללי, משפט פתיחה פיקטני, השכלה.
  • יצירת עניין, מכנה משותף, הומור, חיוך, אסתטיקה, הופעה ייצוגית, אנרגיה גבוהה, תשוקה.
  •  הצגת המידע – באופן ממוקד מטרה: עיקר מול תפל.
  • הבאת דוגמאות מתאימות.
  • יצירת קשר עין, אינטונציה משכנעת ולא מונוטונית.
  • להתאים את עצמנו לשפה של האדם.

כדי לייצר המשך: סיכום קצר, החלפת טלפונים/מיילים, קביעת פגישת המשך.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X