עריכה לשונית

סיכום שיעור 12

Hadar malki

Hadar malki

פרטי הסיכום

קורס: עריכה לשונית

מספר השיעור: 12

סיכום השיעור

שיעור 12- 21.2.21
בשיעור זה עסקנו בשני נושאים עיקריים:
1. פעיל וסביל – ישנן כמה דרכים להביע סבילות: שימוש בפעלים בבניין סביל כמו פועל והופעל, שימוש בפועל פעיל ללא ציון עושה הפעולה. לשימוש במבנה הפעיל יש כוונה רטורית של טשטוש עושה הפעולה מטעמים שונים – חוסר רצון בלקיחת אחריות על הפעולה, כתיבה משפטית וכן כאשר הפעולה עצמה חשובה יותר ממי שעשה אותה. תרגול-
• המומחים הציעו טיפול המתאים לכריכות עור ובד.
• העירייה אישרה את ההחלטה להרוס את הבניין ההיסטורי, אך בעקבות הפגנות הציבור חזרה בה.
• העירייה תאשר השבוע הקמת משכן חדש לבית הספרים הלאומי.
• בעליו של הכלב לא קשר אותו כראוי והכלב פגע בהולך הרגל.
2. נאומים – אתוס פאתוס ולוגוס – יסודות הרטוריקה ביוון העתיקה היה ליחיד מקום של כבוד, לכן בכל מקרה של פגיעה או עוולה היו מיישבים אותן בבית המשפט, אך לאזרחים לא היה ייצוג משפטי, והאזרח נדרש לטעון בעצמו, להגן על עצמו – כל זאת בעל פה, בדיבור. בתקופת הפריחה של המדינה האתונאית חייב היה כל אזרח לנאום, ומכאן צמחה אמנות השכנוע וכן דרכים להוראתה. במוקד ההוראה הייתה הלשון. מטרת הנאומים הייתה לשכנע את קהל המאזינים בצדקת הדובר. לשם כך היה עליו לגייס את כל המשאבים הלשוניים כדי להעביר את המאזינים לצדו.
תרגול מנושאים קודמים- סידור וניתוח משפטים משובשים:
הכל הרגיש לי יותר מידי כמו פורמט של לחם ושעשועים במדינה חרבה
הרגשתי כמו פורמט של לחם ושעשועים במדינה חרבה.
****
עולים שם האחד אחרי השני מפורסמים מתחומים מגוונים, שנתונים בתוך תחפושות מרהיבות.
מפורסמים מתחומים שונים בתחפושות מרהיבות , עולים לבמה.
****
ולמרות הכול, כולם דואגים ורוצים כבר לחזור לשגרה, כי לא משנה כמה הטכנולוגיה מתפתחת – והיא כל הזמן מתחדשת – הכי בריא לילדים זה שגרה, כיתה, מורה וחברים.
כולם דואגים ורוצים לחזור לשגרה שהכי בריאה לילדים ולא משנה כמה הטכנולוגיה מתחדשת.
***
התראות הסלולרי של זרובינסקי משמשות כפסקול לפגישה בינינו.
התראות הסלולרי של זרובינסקי הן הפסקול לפגישתנו.

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X