קורס ניהול איכות ואבטחת איכות

סיכום שיעור 4

lb78622

lb78622

פרטי הסיכום

קורס: קורס ניהול איכות ואבטחת איכות

מספר השיעור: 4

סיכום השיעור

מימדי האיכות במוצר – מודל גרווין

  • בבואנו לקנות טלפון, מה יהיו הביצועיים העיקריים שנמדוד: לקיים שיחות, זיכרון, מצלמה (רזולוציה, אבחנה בין שחור ללבן, חדות), יכולת עיבוד מידע, תאימות, מהירות.
  • אפיונים נוספים – זה לא משהו הכרחי אבל זה משהו שבנוסף לדברים החשובים. במקרה הסלולר, נניח שיהיה נגד מים, שליטה דרך דיבור, ארנק אלקטרוני.
  • אמינות – עושה מה שאמור לעשות. אם כתוב שרזולוציה היא X, אני מצפה שאכן זה מה שיהיה. שלא יהיו תקלות, מוניטין.
  • התאמה למפרטים – לכל מוצר יש מפרט טכני ולכל פרויקט חייבים לעבוד לפי מפרט. אם בתהליך בניה, תכנון, מערך חשמל. לכל דבר יש תכנון שצריך להתנהל לפיו. למשל, תכנון כבישים, תכנון בניין, איך הם ביחד לרחוב, ביחס לאזור. מפרט טכני יורד לרזולוציות הכי עמוקות.
  • עמידות
  • שרירותיות לאחר הספקה – קניתי בגד, התכווץ, למי פונים אחר כך? צבע דהה, האם יחליפו? הכי טוב שכשהשירות טוב והאחריות טובה, אז גם אחרי חצי שנה, אם משהו לא יהיה טוב הם יעמדו מאחורי המוצר שלהם ומיד יטפלו בבעיות. ישנם מפעלים שנותנים אחריות לכל החיים אך כשתבוא לתקן את המכשיר בן ה20 הם יעדיפו לתת חדש ולא לתקן את הישן. דברים אלו לא באים בחינם, זה משהו שמתמחרים בעלות המוצר הראשוני

 

המדדים המקובלים למדידה של איכות המוצרים:

  1. איכות פעם ראשונה – אחוז המוצרים היצור שיוצרו ללא תיקון או הנצלה.
  2. תלונות לקוחות – מדידה של תלונות הלקוחות בוחן את איך המוצר מתקבל בשוק, ע”י כל מי שנמצא בתהליך קבלת המוצר, המחסנאי, הנהגים. כל אחד מהשרשרת הזו יכול לגרום לתלונת הלקוח ולכן אנחנו מודדים בסוף את התלונות ומוצאים את נקודות הכשל.
  3. שחרור סופי – כמות המוצרים שהגיעה ללקוח מתוך כלל הכמות שיוצרה. פה זה האחוז שהגיע ללקוח (זה אחוז נמוך יותר מאיכות פעם ראשונה כי פה לוקחים בחשבון גם תקלות בשינוע, בהעברת המוצר ללקוח וכו).
  4. עלויות אי איכות

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X