שיווק ומכירות

סיכום שיעור 3

inbalc30

inbalc30

פרטי הסיכום

קורס: שיווק ומכירות

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

דבר מרכזי בשיווק – מי קהל המטרה שלי
בשביל זה צריך לעשות שקר שוק

שיווק – אסטרטגיה – סקר שוק – קהל מטרה

פרסום דוברות ויחסי ציבור מכירות/נקודת מכירה
פרסום – מכירה באמצעי המדיה
דוברות ויח”צ – יחסי ציבור דואגים לאיך אנחנו נראים, בניית תדמית.

ארבעת אסטרטגיית שיווק (4P)
PLACE — מיקום
PROUDUCT – האם המוצר נתאים לצרכים של הלקוח
PRICE – כמה עולה המוצר שלי, האם שווה לי או לא, מתי אני מוכן לשלם מחיר גבוה.מתי משתנה המחיר. המחיר גם מושפע מהמקום
PROMMOTION – מה אני עושה כדי לקדם את המוצר

USP – במה אני הכי בולט
קמפיין פרסומי:
מסר אמין ומשכנע – אני אם לא מאמין לך אני לא אצביע עבורך
מסר שמניע לפעולה
יצירת עמדה חיובית – באיזו שפה ניתן לתקשר עם הקהל שלי

מאפייני פנייה רציונאלית
מסר רציונאלי – שהמוצר יקר, שיש יתרון תחרותי בולט
מוערבות הצרכן בקנייה גבוהה
נדרש הוצ’ כספית גבוהה – בית, רכב
טיעונים ישירים
הבלטת יתרונות
המטרה של המסר לשכנע ולעודד קנייה
ברגע שהרגש מנצח הראש ימצא את ההצדקה

מסר חד צדדי ודו צדדי:
חד צדדי – יתרונות המוצר (חצי הכוס המלאה)
יעיל כאשר – השכלת הקהל נמוכה, אין למוצר מתחרים, מתחרים לא יתעוררו
דו צדדי – יעיל כאשר קיימת התנגדות למוצר, השכלת קהל המטרה גבוהה, צפוייה התעוררות מתחרים, מחזק את אמינות ויושר הדובר
מסר השוואתי: זכיר ומעניין יותר,מעודד עיבוד מידע, נתפס כהגון, מעודד תחרות חופשית
סוגי השוואות: מוצר קטן משווה עצמו למוצר מוביל. המוצר המוביל נהנה מתשומת הלב. המוביל אינו מגדיל את הפרסום
מוביל משווה את עצמו למובל – חשיפת שם הנגרר תןרמת למובל, מגדילה את הדמיון בניהם
שווה מול שווה: השוואה ישירה בין מתחרים צמודים. נותנת למתחרה הצמוד טרמפ וחשיפה חינם (לא מומלץ).
השוואה עקיפה – יעילה לקדמ, נחוצה להבלטת היתרונות המיוחדים למוצר ביחס למתחרים (אוויס)
מסר הומוריסטי – פונה לקהלים רחבים ומצומצמים, מושך צומת לב, זכיר, מצחיק (יחס חיובי למוצר ולהפך), זוכרים רק את הבדיחה, עלול להפריע להבנה
מסר ריגשי – שימוש מצבים טעוני רגשות, יעשה שימוש בשירים
פנייה מעוררת תאבון – מטרתה הפעלת בלוטות הרוק, אוכל בתנועה, לשמוע את קול צליית המזון וכד’
טיזר – מסר פרסומי בלתי פתור שנועד לעורר את סקרנות הצופה, 7-10 ימים, מגדיל את סיכוי קליטת המסר, בעייתי לפעמים שהוא יותר טוב מהפרסומת,
האנשה – לתת לאוביקטים לא אנושיים תכונות אנושיות ע”י אנימציה, גורם לקהל לחבב בקלות את המוצר.
אמינות הדובר:
דובר מומחה – בעל השכלה רחבה, מנוסה, הקשב עולה כאשר מדובר במומחה בעל שם
הגדרה לסלוגן: משפט קצר וזכיר, שורת מחץ, מופיע לאחר שם המותג או החברה.
סלוגן צריך להצהיר תועלת על עצמך ותובנות על החיים.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X