שיווק ומכירות

סיכום שיעור 3

Meitalrave

Meitalrave

פרטי הסיכום

קורס: שיווק ומכירות

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

שיעור3

חשוב מאד לדעת מי קהל היעד,מי המטרה,אנו צריכים לדעת לאפיין את קהל היעד,כל אוכלוסיה מייצגת שוק מסויים,לאחר פילוח השוק יודעים איך לשווק להם.השיטה היא להתחיל  במחקר שוק מי קהל המטרה,מהם הצרכים של קהל היעד ,מה הגיל,מה מצב כלכלי של האוכלוסיה וכו,,

שרות זה הדבר הכי משמעותי.דרך סקר השוק מאתרים את קהל היעד,לאחר סקר שוק וניתוחו אפשר להתחיל לשווק.

אסרטגיה נגזרת של קהל היעד,לחשוב מה אני רוצה מהם  בעצם.

פרסוםזו מכירה  לכל דבר,מכירה לא בארבע עיניים,אלא באמצעי המדיה(עיתונות,רדיו  דיגיטלי)

דוברות ויחסי ציבור דואגים לתדמית שלנו,יחסי הציבור מראים את הדמות בצורה חיובית,בונים לו תדמית באמצעות יחסי ציבור. ביחסי ציבור יש חשיבות לזמן ולעיתוי.

קידום מכירות זה קמפיין מרוכז בנקודה  אחת,מוגדר לתקופה מסויימת מאד.השטח עצמו זה קידום מכירות.

יש 4 סוגי אסטרטגיות שיווקיות

1.מקום

2.מוצר

3.מחיר

4.קידום

המסר הפרסומי:

1.מטרתו לשכנט ולעודד קניה.

2 יש שני סוגי מסרים  אמוציונליים ורציונליים.הרציונליים מתבססים על עובדות,טיעוניים מבוססים על קשרים לוגיים .אמוציונליים התייחסות לחוויות ,סמלים, דימויים .לא עומדת בבדיקת המציאות.

מסר חד צדדי:יתרונות המוצר-חצי כוס מלאה. יעיל  כאשר יש עמדה חיובית למוצר.

מסר דוצדדי- יעיל  כאשר קיימת התנגדות למוצר,קהל היעד עם השכלה גבוהה,יש התעוררות מתחרים,מוציא את העוקץ  מהמתנגדים,מחזק את אמינות ויושר הדובר או המוסר.

מסר השוואתי-

1.זכיר ומעניין יותר

2.מעודד את הצרכן לעבד מידע.

3.מתפס כהוגן.

4.מעודד תחרות חופשית.

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X